2025-02-252025-02-252023Cuesta García de Leonardo, M.J. (2023). La historia de la ciudad de Granada a través de sus estampas: Historia tamquam pictura. CRATER. Arte e Historia, 3, 54-68. https://doi.org/10.12795/crater.2023.i03.05.2792 7709https://hdl.handle.net/11441/169368Con el estudio de los grabados elaborados en Granada en los siglos XVI y XVII, nos acercamos al estudio de su evolución histórica y sus gentes, de su manera de pensar y de los sucesos más importantes ocurridos en ella en el tránsito de una sociedad medieval y musulmana a otra cristiana, primero humanista y luego contrarreformista. El grabado constata la visión que hubo de esa historia.With the observation of the engravings made in Granada in the 16 and 17th centuries, we approach to the study of its historical evolution and its people, their way of thinking and to the most important events that happened there, in the transition of a society medieval and Muslim to a Christian one, first humanist and then counter-reformist. The engravings not only showed, but contributed to build that history and confirmed it for the future.application/pdf15spaAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/GranadaXilografíaCalcografíaHumanismoContrarreformaWoodcutChalcographyHumanismCounter ReformationLa historia de la ciudad de Granada a través de sus estampas: Historia tamquam picturaThe history of the city of Granada through its engravings: Historia tamquam picturainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://doi.org/10.12795/crater.2023.i03.05