Martorell Castellano, CristinaSerra Folch, Carolina2019-10-072019-10-072018Fondevila Gascón, J.F., Miotto, G., y Polo López, M. (2018). Advertising and Evaluation of Voice through Digital Media. En C. Martorell Castellano, C. Serra Folch (Ed.), La comunicación publicitaria en la era post-Google (pp. 81-100). Sevilla: Egregius978-84-17270-80-3https://hdl.handle.net/11441/89475In this article, the authors propose to apply an innovative methodology (quantitative and qualitative) to evaluate musical performances and telephone sales business techniques, creating commercial artificial speech or voice recognition, tools whose advertising and marketing use can be triggered by chatbots and artificial intelligence, within the Broadband Society and industry 4.0. We use a quantitative methodology, with a statistical sample (non probabilistic convenience sample), to find qualitative results in age and sex targeted people. We propose to apply an innovative methodology to evaluate musical performances, commercials, telephone sales techniques, creating commercial artificial speech or voice recognition. We perform a qualitative final results study based on a questionnaire survey by research staff to causal, through which investigated the impact can be seen through the phone. It tries to explain statistically according to this study see what impact emotionally than others across five variables by calling the questioning. We observe if new technologies and contemporary working practices bringing theatre and performance closer to music in terms of shrinking the separation between the act of performance and the document of performance. We conclude in all the groups after the voice has gone through a mechanical means (telephone), the voice with higher emotional impact is child voice, low male voice, female voice loud, high volumes and serious tones.En este artículo, los autores proponen aplicar una metodología innovadora (cuantitativa y cualitativa) para evaluar los desempeños musicales y las técnicas comerciales de ventas telefónicas, a partir de la voz artificial comercial o reconocimiento de voz, herramientas cuyo uso publicitario y de marketing se puede disparar mediante los chatbots y la inteligencia artificial, dentro de la Sociedad de la Banda Ancha y la industria 4.0. Utilizamos una metodología cuantitativa, mediante una muestra estadística (muestra de conveniencia no probabilística), para encontrar resultados cualitativos en personas de edad y sexo específicos. Proponemos aplicar una metodología innovadora para evaluar interpretaciones o ejecuciones musicales, comerciales, técnicas de venta telefónica, creación de voz artificial comercial o reconocimiento de voz. Realizamos un estudio cualitativo basado en una encuesta realizada previamente, a través de la cual investigamos el impacto que se puede observar a través de llamadas telefónicas. Se intenta explicar estadísticamente el posible impacto emocional en el usuario final a través de cinco variables creadas como indicadores. Observamos si las nuevas tecnologías y medios digitales y los nuevos yacimientos de ocupación contemporáneos surgidos de ello proporcionan a la música rendimiento en términos de reducción de la separación entre la conversación y el anuncio y la obtención de un retorno de la inversión, sea tangible o intangible. Se concluye que en todos los grupos analizados de la muestra, tras recibir el impacto comunicativo de voz a través de un medio mecánico (el teléfono, en este caso), la voz con mayor impacto emocional es la voz infantil, la voz masculina grave, la voz femenina aguda, los volúmenes altos y los tonos graves.application/pdfengAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/VoiceTechnologyTelephoneBusinessAdvertisingVozTecnologíaTeléfonoNegociosPublicidadAdvertising and Evaluation of Voice through Digital Mediainfo:eu-repo/semantics/bookPartinfo:eu-repo/semantics/openAccess