López Soto, María TeresaFranco Díaz, Paloma de la Concepción2024-10-302024-10-302024https://hdl.handle.net/11441/164339The use of more participative and didactic methodologies is proposed in this final degree project. A didactic proposal has been created that takes advantage of gamification and Task-Based Learning resources, in order to encourage students to be more satisfied when learning foreign languages. Activities based on the Task-Based Learning methodology have been proposed as gamified, related to the environment and sustainability, also to make students aware of the importance of it.El uso de metodologías más participativas y didácticas, se proponen en este trabajo de fin de grado. Se ha creado la propuesta didáctica que aprovecha los recursos de gamificación y Task-Based Learning, para así alentar a los alumnos a una mayor satisfacción a la hora de aprendizaje de lenguas externas. Se han propuesto actividades basadas en la metodología del Task-Based Learning como gamificadas, relacionadas con el medioambiente y la sostenibilidad, también para concienciar a los alumnos sobre la importancia de ello.application/pdf31 p.engAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/gamificationTask-Based LearningenvironmentsustainabilitygamificationmedioambientesostenibilidadDesign of Innovative Educational Materials for English TeachingDiseño de materiales educativos innovadores para la enseñanza del inglésinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccess