2025-06-052025-06-052025Pecci Barea, F.J., Galiano De La Rocha, C., Carnero Díaz, Á. y Gil Delgado, J.L. (2025). Evaluating university sport science students' perceptions following a service-learning intervention in high schools. Sportis. Scientific technical Journal of school physical Education and psychomotricity, 11 (2), 1-13. https://doi.org/10.17979/sportis.2025.11.2.11505.2386-8333https://hdl.handle.net/11441/174002This study examined university and high school students’ perceptions following a biomechanics-focused service-learning intervention. Five sports science students taught biomechanics to five high school students through four sessions combining theory and practice, concluding with a conference presentation. Students were asked how they felt about the program across basic, pedagogical, and organizational dimensions, and self-assessment reliability was calculated. Both groups reported high satisfaction, with scores averaging over 3 out of 4. High school students demonstrated reliable self-assessment, reflecting effective knowledge retention. Findings suggest that service-learning is an effective pedagogy in biomechanics, enhancing comprehension of complex concepts and fostering positive interconnections between university and high school studentsEste estudio examinó las percepciones de estudiantes universitarios y de secundaria tras una intervención de aprendizaje-servicio enfocada en biomecánica.Cinco estudiantes de ciencias del deporte enseñaron biomecánica a cinco estudiantes de secundaria a través de cuatro sesiones que combinaron teoría y práctica, concluyendo con una presentación en una conferencia. Las percepciones se evaluaron en dimensiones básicas, pedagógicas y organizativas, y se calculó la fiabilidad de la autoevaluación.Ambos grupos reportaron una alta satisfacción, con puntajes superiores a 3 de 4. Los estudiantes de secundaria demostraron una autoevaluación fiable, lo que refleja una retención efectiva del conocimiento.Los hallazgos sugieren que el aprendizaje-servicio es una pedagogía efectiva en biomecánica, ya que mejora la comprensión de conceptos complejos y fomenta interconexiones positivas entre estudiantes universitarios y de secundaria , tecnologíaapplication/pdf13 p.engAttribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/EducationTeaching methodsHigh schoolStudent engagementTechnology educaciónMétodos de enseñanzaEscuela secundariaCompromiso del estudianteEvaluating university sport science students' perceptions following a service-learning intervention in high schoolsEvaluación de las percepciones de los estudiantes universitarios de ciencias del deporte tras una intervención de aprendizaje-servicio en escuelas secundariasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/openAccess10.17979/sportis.2025.11.2.11505