Ordóñez García, JoséGonzález Martínez, Guillermo2022-03-222022-03-222020González Martínez, G. (2020). La belleza y su uso en la manipulación de los medios. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla.https://hdl.handle.net/11441/131113El uso de los medios de comunicación es constante en las sociedades actuales, si bien se utilizan para dar las noticias, expresar ideas, o simplemente ganar seguidores en las redes sociales. Pero estas a veces son utilizadas para manipular la opinión de los individuos, y una de las formas de hacerlo es atraerlos mediante el uso de la belleza. Bien sea con las palabras, con imágenes, o con ciertos ideales, si se exponen de una forma bella atraerán a un mayor público a la hora de vender productos, convencer votantes, o ganar “me gusta”. Por todo ello el objetivo de este trabajo es mostrar y analizar algunos ejemplos de cómo se utilizan los modelos de belleza, imágenes o estereotipos para conseguir manipular la opinión pública, y conseguir favorecer las ventas de un producto, los ideales políticos oThe use of the media is constant in today's societies, although they are used to communicate news, express ideas, or simply gain followers on social networks. But they are sometimes used to manipulate the opinion of individuals, and one of the ways to do so is to attract them by the use of beauty. Whether with words, images, or certain ideals, if exposed in a beautiful way, they will attract a larger audience and when it comes to selling products, convincing voters or earning “likes”. For all of these reasons, the aim of this project is to show and analice some examples of how are used beauty models, images or stereotypes of to manipulate the public opinion and stimulate the sells of a product,political ideals or and beauty is to light the cases where beauty is used as a means for this purpose, showing that far of being exceptional, it is often used quite a lot in today's world in many fields, and therefore it’s necessary to be alert and do not be influenced by these. Taking into account first the canons of beauty of current societies and how they are constituted, to compare them with the conception of the individual hasapplication/pdf57spaAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/BellezaCanon de bellezaFake newsMedios de comunicaciónManipulaciónImagenBeautyCanon of beautyFake newsMediaManipulationLa belleza y su uso en la manipulación de los mediosThe beauty and how it is used in media manipulationinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccess