dc.creator | Brady, Imelda Katherine | es |
dc.creator | García-Pinar, Aránzazu | es |
dc.date.accessioned | 2020-07-10T08:48:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-10T08:48:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Brady, I.K. y García-Pinar, A. (2019). Bilingual education in the region of Murcia: a qualitative study on teachers' views. Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 1 Monográfico, 179-205. | |
dc.identifier.issn | 1576-5059 | es |
dc.identifier.issn | 2253-8283 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/99185 | |
dc.description.abstract | Following a decade of the implementation of a Spanish-English bilingual
education system in compulsory education in the Region of Murcia (Spain),
it seems increasingly important to gain understanding and insight into
teachers’ attitudes, beliefs and professional mindsets about relevant
bilingual linguistic policies. To this end, a qualitative study was designed
to analyse data from interviews conducted with 23 teachers both from
primary and secondary education of the Region of Murcia, Spain. This
study captures a snapshot of the processes these teachers have gone
through since bilingual education was first introduced in 2009, and taps into their attitudes regarding the difficulties and challenges they have had
to face, in particular, in terms of methodologies, training and teaching
resources. Additionally, the study also explores the areas in which teachers
and coordinators of bilingual schools feel policy makers could have offered
more support in order to enhance both their teaching and the student’s
learning. | es |
dc.description.abstract | Tras una década desde que se implantara la educación bilingüe en la
enseñanza obligatoria en la Región de Murcia (España), parece cada vez
más relevante conocer de cerca las actitudes, creencias y formas de pensar
de los profesores en relación a las normativas y directrices de los
programas bilingües. Con tal propósito, se diseñó un estudio cualitativo
para poder llevar a cabo un análisis de entrevistas con 23 profesores de
primaria y secundaria de diferentes centros de la Región de Murcia. El
presente estudio logra captar una panorámica de los procesos estos
profesores han ido pasando desde que la educación bilingüe se implantara
en 2009 en la Región de Murcia, y describe sus actitudes en relación a las
dificultades y retos con las que se han enfrentado, en particular, las
relacionadas con metodologías, formación y recursos de enseñanza. Este
artículo, de manera adicional, también explora las áreas en las que, según
estos profesores y coordinadores de programas bilingües, los agentes
responsables y gestores de la nueva política educativa podrían haber
ofrecido un mayor apoyo para mejorar tanto la enseñanza como el
aprendizaje. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 27 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 1 Monográfico, 179-205. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Bilingual education | es |
dc.subject | Teachers’ attitudes | es |
dc.subject | Language assistants | es |
dc.subject | Streaming | es |
dc.subject | Educación bilingüe | es |
dc.subject | Actitudes de profesores bilingües | es |
dc.subject | Asistentes de lenguas | es |
dc.subject | Segregación | es |
dc.title | Bilingual education in the region of Murcia: a qualitative study on teachers' views | es |
dc.title.alternative | La educación bilingüe en la región de Murcia: un estudio cualitativo sobre las impresiones de los profesores | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/elia.mon.2019.i19.08 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/elia.mon.2019.i19.08 | es |
dc.journaltitle | Elia: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada | es |
dc.publication.issue | 1 Monográfico | es |
dc.publication.initialPage | 179 | es |
dc.publication.endPage | 205 | es |