Article
El cuento o relato corto como organizador del currículo integrado e integrador en la clase de lengua extranjera
Alternative title | The short story as an organizer of the integrated and integrative curriculum in the foreign language class |
Author/s | Pérez Cabello, Ana María |
Editor | Carmen C. Castro |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura y Filologías Integradas |
Publication Date | 2019 |
Deposit Date | 2024-09-05 |
Published in |
|
Abstract | Este trabajo presenta una revisión de lo que supone el currículo y sus diferentes calificaciones. Se cuestiona la puesta en marcha de la metodología que defiende el currículo integrado. La investigación realizada apuesta ... Este trabajo presenta una revisión de lo que supone el currículo y sus diferentes calificaciones. Se cuestiona la puesta en marcha de la metodología que defiende el currículo integrado. La investigación realizada apuesta por la introducción de la enseñanza de acciones del pensamiento de nivel superior y del aspecto integrador del currículo en la enseñanza de lenguas extranjeras. Con este fin se proponen tres sesiones donde la herramienta base es el cuento. Este actúa como catalizador y verdaderamente integrador de contenidos derivando en un currículo de carácter integrador y no meramente integrado. This paper presents a review of what the curriculum and its different qualifications entail. The implementation of the methodology that defends the integrated curriculum is questioned. The research carried out is committed ... This paper presents a review of what the curriculum and its different qualifications entail. The implementation of the methodology that defends the integrated curriculum is questioned. The research carried out is committed to the introduction of the teaching of higher-level thinking actions and the integrative aspect of the curriculum in the teaching of foreign languages. To this end, three sessions are proposed where the basic tool is the story. This acts as a catalyst and truly integrator of contents, resulting in a curriculum of an integrative nature and not merely integrated. |
Citation | Pérez Cabello, A.M. (2019). El cuento o relato corto como organizador del currículo integrado e integrador en la clase de lengua extranjera. Revista académica liLETRAd, 5, 257-272. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
EL CUENTO COMO ELEMENTO INTEGRADOR ... | 1.251Mb | [PDF] | View/ | Artículo completo |
This item appears in the following collection(s)
This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.