Anuario de Psicología Clínica y de la Salud: Envíos recientes
Mostrando ítems 61-80 de 177
-
Artículo
Socio-demographic characteristics, migration experiences and mental health in a psychological support unit for immigrants
(Universidad de Sevilla, 2008)This descriptive study aims to find out about the social, demographic, migratory and psychopathological characteristics ...
-
Artículo
Características sociodemográficas, experiencias migratorias y salud mental en una unidad de apoyo psicológico a inmigrantes
(Universidad de Sevilla, 2008)El objetivo de este estudio descriptivo fue conocer las características sociodemográficas, migratorias y psicopatológicas ...
-
Artículo
Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) as a risk factor for addictive behaviour in adulthood
(Universidad de Sevilla, 2007)This study points out the importance of diagnosing Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in adult patients and, ...
-
Artículo
El trastorno de déficit de atención/hiperactividad como factor de riesgo de conductas adictivas en la edad adulta
(Universidad de Sevilla, 2007)El presente trabajo señala la importancia del diagnóstico del trastorno de déficit de atención/hiperactividad (TDAH) en ...
-
Artículo
What does a trauma hide? From all that is indescribable to the process of recovery
(Universidad de Sevilla, 2007)Going through a trauma, in any of its forms (child abuse, domestic violence, etc.), is a devastating experience for the ...
-
Artículo
¿Qué esconde un trauma? De lo indecible al proceso de recuperación.
(Universidad de Sevilla, 2007)La vivencia de un trauma, en cualquiera de sus manifestaciones (abuso infantil, violencia familiar, etc.) supone una ...
-
Artículo
Retrospective and prospective study of premenstrual symptomatology in the general population
(Universidad de Sevilla, 2007) -
Artículo
Ten noteworthy references about: Current trends in disability: a psychological approach
(Universidad de Sevilla, 2007) -
Artículo
Cognitive treatment for children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Review and new contributions
(Universidad de Sevilla, 2007)This study reviews cognitive programmes applied to children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). It carries ...
-
Artículo
El tratamiento cognitivo en niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): revisión y nuevas aportaciones.
(Universidad de Sevilla, 2007)La autora realiza una revisión de los programas cognitivos aplicados a niños con Trastorno por Déficit de Atención con ...
-
Artículo
An up-to-date review of the situation of university students with disabilities
(Universidad de Sevilla, 2007)This study seeks to provide information about the situation and needs of university students with disabilities. In this ...
-
Artículo
Una revisión actualizada de la situación de los estudiantes con discapacidad en la universidad.
(Universidad de Sevilla, 2007)Este artículo tiene como objetivo aportar información acerca de la situación y las necesidades que presentan los estudiantes ...
-
Artículo
Current Trends in Disability: A Psychological Approach (Editorial)
(Universidad de Sevilla, 2007) -
Artículo
Process of socialization and mood’s symptoms in incarcerated juvenile offenders
(Universidad de Sevilla, 2006)This paper deals with the relationship existing between sociodemographic variables and symptomatic mood changes from Beck ...
-
Artículo
Psychoanalysis, art and interpretation
(Universidad de Sevilla, 2006) -
Artículo
Psicoanálisis, arte e interpretación
(Universidad de Sevilla, 2006) -
Artículo
Cognitive-behavioural intervention in school harassment: a clinical case of bullying
(Universidad de Sevilla, 2006) -
Artículo
Intervención cognitivo-conductual en el acoso escolar: un caso clínico de bullying
(Universidad de Sevilla, 2006) -
Artículo
Ten outstanding references about bullying
(Universidad de Sevilla, 2006) -
Artículo
Comparative analysis of differential socioemotional variables among those involved in bullying. Study of a bully-victim case.
(Universidad de Sevilla, 2006)The assessment of bullying must include both actors, the doer of the acts of aggression or bully, and the recipient of ...