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Artículo

dc.creatorGonzález-Prida, Vicentees
dc.creatorBarberá Martínez, Luises
dc.creatorCrespo Márquez, Adolfoes
dc.creatorViveros, Pabloes
dc.creatorKristjanpoller, Fredyes
dc.date.accessioned2021-07-30T10:43:15Z
dc.date.available2021-07-30T10:43:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationGonzález-Prida, V., Barberá Martínez, L., Crespo Márquez, A., Viveros, P. y Kristjanpoller, F. (2014). Root-cause analysis in the aftersales management. Revista Técnica de la Facultad de Ingeniería Universidad del Zulia, 37 (2), 176-185.
dc.identifier.issn0254-0770es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/116561
dc.description.abstractThis article focuses on one of the steps proposed by the authors as a framework for improving the management of post-sale service. Specifically, the referred step tries to apply root cause analysis of failures to improve the organization of warranty support. This analysis can help make better decisions within the scope of after-sales service, for example, whether a particular incident should be treated under warranty or not. This article begins with an introduction to the current concept of warranty, briefly describing the proposed framework and the relevant literature related to such customer service. Thus, the reader can place the step to be developed in a context of useful tools and methodologies for the management of postsale service. Therefore, the main aspects of Root Cause Analysis are defined with the intention to apply these concepts in the management of those incidents reported by the user. With this objective, this article aims to adapt a developed and applied tool of the maintenance management (Root Cause Analysis) to a new field, in this case, the customer service. At the end of this article the main contributions for this work are summarized.es
dc.description.abstractEste documento se centra en una de las etapas propuestas por los autores como marco de referencia para mejorar la gestión del servicio post-venta. Concretamente, la etapa referida trata de aplicar el análisis causa-raiz de fallos para la mejora de la organización de las asistencias en garantía. Dicho análisis permitetomar mejores decisiones dentro del ámbito del servicio post-venta como, por ejemplo, saber si una determinada incidencia debe ser tratada en garantía o no. A tal efecto, el artículo comienza con una introducción a la noción actual de garantía, describiendo brevemente la propuesta de marco de referencia y la literatura relevante relacionada con este servicio al cliente. A continuación, los principales aspectos del Análisis Causa-Raiz se definen con el fin de aplicar estos conceptos en la gestión de aquellas incidencias comunicadas por el propio usuario. Con este objetivo, el presente trabajo pretende adaptar una herramienta desarrollada y aplicada en la gestión del mantenimiento(el Análisis Causa-Raíz), a un nuevo campo como es el del servicio de atención al cliente. Al final del documento se presentan las conclusiones donde se resumen las principales aportaciones de este trabajoes
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia e Innovacion DPI2011- 22806es
dc.description.sponsorshipUnión Europea FP7/2007-2013es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent10 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad del Zuliaes
dc.relation.ispartofRevista Técnica de la Facultad de Ingeniería Universidad del Zulia, 37 (2), 176-185.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectroot cause analysises
dc.subjecttechnical supportes
dc.subjectwarranty managementes
dc.subjectpost-sale servicees
dc.subjectanálisis causa-raízes
dc.subjectasistencia técnicaes
dc.subjectgestión de la garantíaes
dc.subjectservicio post-ventaes
dc.titleRoot-cause analysis in the aftersales managementes
dc.title.alternativeAnálisis causa-raíz en la gestión del servicio post-ventaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Organización Industrial y Gestión de Empresas Ies
dc.relation.publisherversionhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/tecnica/article/view/19949es
dc.journaltitleRevista Técnica de la Facultad de Ingeniería Universidad del Zuliaes
dc.publication.volumen37es
dc.publication.issue2es
dc.publication.initialPage176es
dc.publication.endPage185es
dc.identifier.sisius20703968es

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