Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Virtual Visits as a Learning Tool for Historical Heritage in Two Specific Examples: Évora and Mérida
(MDPI, 2019)
This paper presents an educational experience in the area of learning about Art History, in particular, about the Greco-Roman period, using an innovative resource that is available due to current technology: the virtual ...
Artículo
Analysis of learning motivation in industrial engineering teaching in university of Extremadura
(MDPI, 2020-06)
Motivational orientations predispose and condition behaviour, and determine the degree of assimilation of concepts by students during their training stage. Knowing them allows professors to conduct their lessons in order ...
Artículo
Educar en el interés social de las ciencias sociales: una intervención didáctica
(Fundación iS+D para la investigación Social Avanzada, 2021-10)
Los estudiantes Bachillerato se encuentran en un momento clave del proceso educativo, ya que deben decantarse por una modalidad de estudios que marcará su futuro académico y en ocasiones, el profesional. El presente estudio ...
Artículo
The Role of the Social Sciences When Choosing University Studies: Motivations in Life Stories
(MDPI, 2021-08)
The motivations that lead students to decide on a study modality or on a university degree provide relevant information to improve teaching–learning processes. This work addresses the question regarding the choice of study ...
Artículo
Las motivaciones de los jóvenes para el estudio: raíces y consecuencias
(Consejo de la Juventud de Extremadura, 2018)
Una de las decisiones más importantes que un estudiante toma en su itinerario de estudio es la elección entre las diversas modalidades de estudio que se lleva a cabo en diversos momentos de la etapa de estudios de Enseñanza ...