Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 28
Artículo
Una intervención global para promover contextos de ayuda en educación primaria
(Asociación INFAD/Universidad de Extremadura, 2014)
En esta comunicación se describe un proyecto de investigación diseñado y aplicado por el Grupo Interuniversitario de Investigación de las Situaciones de Rechazo entre Iguales en Contextos Escolares (GREI). Este proyecto ...
Artículo
Bullying and cyberbullying according to moderate vigorous physical activity (MVPA) in Secondary School´s Students
(Universidad de las Islas Baleares, 2018)
Artículo
La incorporación de prácticas basadas en evidencias en el trabajo con familias: los programas de promoción de parentalidad positiva
(Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
La incorporación de la parentalidad positiva al trabajo con familias ha supuesto la adopción de un enfoque de intervención proactivo y capacitador, desde el que se reconoce la pluralidad de formas en el ejercicio de la ...
Artículo
Desarrollo de estrategias de afrontamiento efectivas para reducir el acoso escolar y su impacto en las víctimas estables
(Universidad de Almería, 2021)
El acoso escolar provoca graves efectos en quienes se ven implicados, especialmente en las víctimas. Entre ellas, aquellas que viven estos episodios de forma prolongada son quienes manifiestan más consecuencias negativas. ...
Artículo
Interpersonal perceptions of adverse peer experiences in first-grade students
(Frontiers Media, 2018-07-10)
Aim: The aim of this study was to identify which adverse peer experiences better predict perceived negative peer relationships among elementary school first graders according to sex. The peer experiences examined were peer ...
Artículo
Stability of Peer Acceptance and Rejection and Their Effect on Academic Performance in Primary Education: A Longitudinal Research
(MDPI, 2021)
The objectives of this study were to analyze the evolution of peer relationships and academic performance and the effect of the former on the latter in primary education, differentiating between positive and negative ...
Artículo
Evaluación de la implementación del Programa Formación y Apoyo Familiar en Servicios Sociales
(Universidad de Málaga, 2014)
El Programa de Formación y Apoyo Familiar es una intervención de carácter psicoeducativo y comunitario para la promoción de parentalidad positiva. Se trata de un programa de educación parental preventivo, encaminado a ...
Artículo
The effectiveness of a child day-care program in child welfare services
(Elsevier, 2018)
Family support initiatives aimed at guaranteeing children's rights and preserving the family are undergoing extensive diversification, to meet the specific needs and strengths of families. Child day-care initiatives ...
Artículo
Family education and support for families at psychosocial risk in Europe: Evidence from a survey of international experts
(Wiley, 2019)
There is overwhelming consensus among policy makers, academics, and professionals about the need to support families in their childrearing tasks. Consequently, European countries have been encouraged to develop family ...
Artículo
Family Functioning in Families of Adolescents with Mental Health Disorders: The Role of Parenting Alliance
(MDPI, 2021)
This study primarily examined the predictive role of emotional and behavioral disorders in family cohesion and the moderating role of parenting alliance. Adolescents’ mental health issues are a major concern, with important ...