idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
AuthorOrtega Ruiz, Rosario (18)Rey Alamillo, Rosario del (15)Mora Merchán, Joaquín Antonio (10)Romera Félix, Eva María (4)Calmaestra Villén, Juan (3)Casas Bolaños, José Antonio (3)Elipe Muñoz, Paz (3)Gómez Ortiz, Olga (2)Hunter, Simon C. (2)Benítez, Juan Luis (1)... View MoreSubject
Bullying (24)
Cyberbullying (7)Violencia escolar (5)Adolescentes (4)Convivencia (4)School violence (4)Adolescents (3)Victimización (3)Victimization (3)Acoso escolar (2)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (2)2010 - 2019 (10)2000 - 2009 (11)1998 - 1999 (1)Funding agencyJunta de Andalucía (3)European Union (UE) (1)
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia
Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons
 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 24

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Article
Icon

Estrategias de afrontamiento y sentimientos ante el cyberbullying 

Ortega Ruiz, Rosario; Calmaestra Villén, Juan; Mora Merchán, Joaquín Antonio (2008)
El fenómeno del maltrato entre iguales, conocido generalmente por el término inglés bullying, se está extendiendo hasta nuevos contextos en los que antes no se manifestaba. Uno de estos nuevos espacios, donde pueden ...
Article
Icon

Evaluar el bullying y el cyberbullying validación española del EBIP-Q y del ECIP-Q 

Ortega Ruiz, Rosario; Rey Alamillo, Rosario del; Casas Bolaños, José Antonio (Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid, 2016)
El bullying es un fenómeno de agresión injustificada que actualmente sucede en dos formatos: cara a cara y como una conducta que se realiza a través de dispositivos digitales (cyberbullying). Ampliamente estudiado tanto ...
Article
Icon

Violencia escolar: conceptos y etiquetas verbales del fenómeno del acoso 

Ortega, Rosario; Mora Merchán, Joaquín Antonio; Rey Alamillo, Rosario del (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, 2007)
El fenómeno de la violencia entre iguales ha sido objeto de interés científico durante las últimas tres décadas. Los estudios realizados en este tiempo concluyen, entre otros aspectos, que no hay un alto grado de ...
Article
Icon

The long-term effects of coping strategy use in victims of bullying 

Hunter, Simon C.; Mora Merchán, Joaquín Antonio; Ortega Ruiz, Rosario (Universidad Complutense de Madrid, 2004)
The ways in which children appraise and cope with school bullying are likely to influence the long-term outcomes experienced. To examine this possibility, 219 Spanish undergraduate students (73 male, 146 female) aged ...
Article
Icon

Valor predictivo de las habilidades metacognitivas en el afrontamiento en situaciones de bullying y cyberbullying 

Nacimiento Rodríguez, Lydia; Rosa Pantoja, Isabel; Mora Merchán, Joaquín Antonio (Universidad Pontificia Bolivariana, 2017)
Bullying y cyberbullying son fenómenos que están recibiendo en los últimos tiempos una gran atención. Entre las variables que ayudan a reducir el problema y su impacto están las estrategias de afrontamiento (EEA). Objetivo: ...
Article
Icon

Homophobic Verbal and Bullying Victimization: Overlap and Emotional Impact 

Elipe Muñoz, Paz; Espelage, Dorothy L.; Rey Alamillo, Rosario del (Springer, 2021)
A relationship between homophobic verbal and bullying victimization has been established in the scientific literature, yet its findings remain debated. Similarly, the emotional impact of these phenomena may cross over, ...
Article
Icon

Inteligencia emocional percibida e implicación en diversos tipos de acoso escolar 

Ortega Ruiz, Rosario; Elipe Muñoz, Paz; Hunter, Simon C.; Rey Alamillo, Rosario del (Fundación VECA para el Avance de la Psicología Clínica Conductual, 2012)
La inteligencia emocional es un constructo que se ha incorporado en los últimos años al campo de la psicología de la educación. No obstante, pocas investigaciones han abordado el tema en el marco de la dinámica ...
Article
Icon

Violencia interpersonal y bullying en la escuela 

Ortega Ruiz, Rosario; Rey Alamillo, Rosario del (2010)
Book
Icon

Bullying, cyberbullying y dating violence: Estudio de la gestión de la vida social en estudiantes de Primaria y Secundaria de Andalucía 

Romera Félix, Eva María; Ortega Ruiz, Rosario; Rey Alamillo, Rosario del; Casas Bolaños, José Antonio; Viejo Almanzor, Carmen María; Gómez Ortiz, Olga; Córdoba Alcaide, Francisco; Zych, Isabela; García Fernández, Cristina María; Luque González, Rocío (Centro de Estudios Andaluces, 2017)
Book
Icon

La convivencia escolar: qué es y cómo abordarla. Programa Educativo de Prevención de Maltrato entre compañeros y compañeras 

Ortega Ruiz, Rosario (Consejería de Educación y Ciencia. Junta de Andalucía., 1998)
  • 1
  • 2
  • 3
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2022.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept