idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
AuthorMoreno Rodríguez, María del Carmen (72)Hidalgo García, María Victoria (60)Jiménez García, Lucía (49)Oliva Delgado, Alfredo (46)Ortega Ruiz, Rosario (41)Sánchez Queija, María Inmaculada (41)Parra Jiménez, Águeda (39)Rivera de los Santos, Francisco José (39)Ramos Valverde, Pilar (35)Rey Alamillo, Rosario del (33)... View MoreSubjectAdolescence (34)Adolescencia (31)Emerging adulthood (14)Cyberbullying (12)Bullying (10)adolescence (9)Family relationships (9)Adolescentes (8)Intervención (8)Autismo (7)... View MoreDate Issued2016 (65)2018 (53)2012 (52)2015 (43)2017 (40)2019 (40)2011 (37)2014 (37)2013 (36)2010 (33)Funding agencyMinisterio de Economía y Competitividad (MINECO). España (20)Junta de Andalucía (14)Ministerio de Economia, Industria y Competitividad (MINECO). España (12)Ministerio de Educación y Ciencia (MEC). España (9)Ministerio de Ciencia e Innovación (MICIN). España (6)Universitat Jaume I (5)Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD). España (4)European Union (UE). FP7 (3)Fundação para a Ciência e a Tecnologia. Portugal (3)Universidad de Sevilla (3)... View More
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia
Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons
 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 436

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Article
Icon

Bullying and cyberbullying according to moderate vigorous physical activity (MVPA) in Secondary School´s Students 

Corral Pernía, Juan Antonio; Chacón Borrego, Fátima; Fernández Gavira, Jesús; Rey Alamillo, Rosario del (Universidad de las Islas Baleares, 2018)
Article
Icon

How much do adolescents cybergossip?: Scale development in validation in Spain and Colombia 

Romera Félix, Eva María; Herrera-López, Mauricio; Casas Bolaños, José Antonio; Ortega Ruiz, Rosario; Rey Alamillo, Rosario del (Frontiers Media, 2018-02-12)
Cybergossip is the act of two or more people making evaluative comments via digital devices about somebody who is not present. This cyberbehavior affects the social group in which it occurs and can either promote or hinder ...
Presentation
Icon

Retos tecnológicos en la Educación Superior. La formación del profesorado en atención a los estudiantes con discapacidad 

Perera Rodríguez, Víctor Hugo; Melero Aguilar, Noelia; Morgado Camacho, Beatriz María; Cortés Vega, María Dolores (Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE), 2016)
Esta comunicación se basa en una investigación llevada a cabo en una universidad española cuyo propósito era estudiar, desde las reflexiones de estudiantes con discapacidad, cuáles eran las barreras y ayudas identificadas ...
Presentation
Icon

Autorregulación y desarrollo escolar: Influencia del Estatus Socioeconómico sobre el desarrollo del control ejecutivo frío vs. cálido y su vinculación con el rendimiento académico 

Ibáñez-Alfonso, Joaquín; Saldaña Sage, David (Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE), 2016)
Nowadays there is a consensus regarding the influence of socioeconomic-status on academic performance. This relation seems to be mediated by both family context and cognitive abilities such as self-regulation. The aim of ...
Article
Icon

El voluntariado de la universidad de Sevilla en los grupos interactivos de las comunidades de aprendizaje 

Gómez del Castillo Segurado, María Teresa; Aguilera Jiménez, Antonio; Prados Gallardo, María del Mar (Universidad de Granada, 2016)
El objetivo de este trabajo es presentar las valoraciones que los estudiantes universitarios, que han participado como voluntarios en centros constituidos como Comunidad de Aprendizaje, hacen de su experiencia en Grupos ...
Article
Icon

Un instrumento de preguntas abiertas para la revisión de la docencia universitaria 

Aguilera Jiménez, Antonio (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación, 2017)
Tras una reflexión inicial acerca de los agentes, finalidades, fuentes de información y procedimientos que pueden emplearse en la evaluación de la calidad de la docencia, el objetivo de este artículo es presentar un ...
Article
Icon

Claves para el análisis de la participación social en los procesos de envejecimiento de la generación baby boom 

Majón Valpuesta, Dolores; Ramos Valverde, Pilar; Pérez Salanova, Mercé (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 2016)
La revolución demográfica de las últimas décadas ha supuesto una transformación en la vivencia del ciclo vital y sus resultados sobre la vejez están aún lejos de haberse revelado completamente. En este sentido, este trabajo ...
Article
Icon

An eye tracking study on the perception and comprehension of unimodal and bimodal linguistic inputs by deaf adolescents 

Mastrantuono, Eliana; Saldaña Sage, David; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (Frontiers Media, 2017-06-21)
An eye tracking experiment explored the gaze behavior of deaf individuals when perceiving language in spoken and sign language only, and in sign-supported speech (SSS). Participants were deaf (n = 25) and hearing (n = 25) ...
Book
Icon

Uso y riesgo de adicciones a las nuevas tecnologías entre adolescentes y jóvenes andaluces 

Oliva Delgado, Alfredo; Hidalgo García, María Victoria; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Jiménez García, Lucía; Jiménez Iglesias, Antonia María; Antolín Suárez, Lucía; Ramos Valverde, Pilar (Agua Clara, 2012)
Article
Icon

Brothers and sisters—“More” is better? Effects on school, violence and health 

Camacho, Inês; Matos, Margarida Gaspar de; Tomé, Gina; Reis, Marta; Jiménez Iglesias, Antonia María; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Galvão, Diana (SCHOLINK, 2017)
Aims: The aim of this study was to understand the differences between adolescents with and without brothers and sisters, in what concerns to risk behaviours, health and the relationship with their peers and family. Sample: ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 44
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2022.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept