idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
Author
Saldaña Sage, David (58)
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (16)Moreno Pérez, Francisco Javier (14)Aguilera Jiménez, Antonio (10)Rivero Contreras, Miriam (7)Vulchanova, Mila (5)Rivero-Contreras, Miriam (4)Luque Lozano, Alfonso (3)Mastrantuono, Eliana (3)Cantillo, Coral (2)... View MoreSubjectAutismo (9)Autism (6)Comprensión lectora (4)Atención temprana (3)Autorregulación (3)Intervención (3)Metacognición (3)reading comprehension (3)Autism spectrum disorders (2)Comunicación bimodal (2)... View MoreDate Issued2020 - 2023 (11)2010 - 2019 (31)2000 - 2009 (14)1996 - 1999 (2)Funding agencyJunta de Andalucía (4)European Union (UE). FP7 (2)Ministerio de Ciencia e Innovación (MICIN). España (2)Ministerio de Educación y Ciencia (MEC). España (2)Comunidad de Madrid (1)European Commission (EC). Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) (1)Gobierno de España (1)Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO). España (1)Universidad de Sevilla (1)
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia
Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons
 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 58

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Presentation
Icon

Autorregulación y desarrollo escolar: Influencia del Estatus Socioeconómico sobre el desarrollo del control ejecutivo frío vs. cálido y su vinculación con el rendimiento académico 

Ibáñez-Alfonso, Joaquín; Saldaña Sage, David (Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE), 2016)
Nowadays there is a consensus regarding the influence of socioeconomic-status on academic performance. This relation seems to be mediated by both family context and cognitive abilities such as self-regulation. The aim of ...
Article
Icon

An eye tracking study on the perception and comprehension of unimodal and bimodal linguistic inputs by deaf adolescents 

Mastrantuono, Eliana; Saldaña Sage, David; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (Frontiers Media, 2017-06-21)
An eye tracking experiment explored the gaze behavior of deaf individuals when perceiving language in spoken and sign language only, and in sign-supported speech (SSS). Participants were deaf (n = 25) and hearing (n = 25) ...
Book
Icon

Manual para la aplicación de intervenciones para la mejora de la comprensión lectora 

Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Valdés Coronel, Marta; Moreno Pérez, Francisco Javier; Saldaña Sage, David (2018)
Presentation
Icon

Evaluación criterial en la enseñanza universitaria: una aplicación a la resolución de casos 

Saldaña Sage, David; Aguilera Jiménez, Antonio (Universidad de Sevilla. Instituto de Ciencias de la Educación, 2000)
La valoración del aprendizaje de los estudiantes constituye una pieza clave en el diseño curricular para la docencia universitaria. Un sistema de evaluación debe atender a distintos tipos de conocimiento, basarse en tareas ...
Presentation
Icon

La evaluación del desarrollo temprano del vocabulario en LSE 

Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Cantillo, Coral; Valmaseda, Marian; Díez, María Aránzazu; Moreno Pérez, Francisco Javier; Montero, Ignacio; Pardo, María Jesús; Saldaña Sage, David; Pérez, Mar (Real Patronato sobre Discapacidad, 2015)
Ante la ausencia de instrumentos para evaluar el desarrollo temprano de la lengua de signos española (LSE), decidimos adaptar el Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur-Bates. Partimos de un primer listado elaborado ...
PhD Thesis
IconIcon

Reading comprehension mechanisms in autism spectrum disorder: metacognitive processes and executive function. 

Micai, Martina (2018-05-17)
This thesis aims to increase the understanding of the metacognitive processes and executive function underlying reading comprehension deficits in autism spectrum disorder (ASD). This aim was achieved using behavioural ...
Article
Icon

Strategies of readers with autism when responding to inferential questions: An eye-movement study 

Micai, Martina; Joseph, Holly; Vulchanova, Mila; Saldaña Sage, David (Wiley, 2017)
Previous research suggests that individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulties with inference gen-eration in reading tasks. However, most previous studies have examined how well children understand a text ...
PhD Thesis
Icon

Reglas de interacción para interfaces gráficas de usuario basadas en mediciones de funciones ejecutivas 

Mejía Figueroa, Andrés (2018)
Human Factors have been for several decades one of the main factors of contention when trying to develop a usable system. From physical to cognitive characteristics and everything in between, the attributes of a user can ...
PhD Thesis
Icon

Visual perception and signed oral language in deafness. 

Mastrantuono, Eliana (2018-09-21)
Presentation
Icon

Evidencia y autismo, ¿qué ha pasado desde el último congreso? 

Saldaña Sage, David (2018-11-16)
Ponencia presentada en el XIX Congreso de AETAPI. Se revisan las evidencias disponibles desde el año 2016 al 2018 sobre intervenciones psicoeducativas en autismo, tomando como referencia las principales revisiones sistemáticas ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2022.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept