Search
Now showing items 1-10 of 58
Presentation

Autorregulación y desarrollo escolar: Influencia del Estatus Socioeconómico sobre el desarrollo del control ejecutivo frío vs. cálido y su vinculación con el rendimiento académico
(Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE), 2016)
Nowadays there is a consensus regarding the influence of socioeconomic-status on academic performance. This relation seems to be mediated by both family context and cognitive abilities such as self-regulation. The aim of ...
Article

An eye tracking study on the perception and comprehension of unimodal and bimodal linguistic inputs by deaf adolescents
(Frontiers Media, 2017-06-21)
An eye tracking experiment explored the gaze behavior of deaf individuals when perceiving language in spoken and sign language only, and in sign-supported speech (SSS). Participants were deaf (n = 25) and hearing (n = 25) ...
Presentation

Evaluación criterial en la enseñanza universitaria: una aplicación a la resolución de casos
(Universidad de Sevilla. Instituto de Ciencias de la Educación, 2000)
La valoración del aprendizaje de los estudiantes constituye una pieza clave en el diseño curricular para la docencia universitaria. Un sistema de evaluación debe atender a distintos tipos de conocimiento, basarse en tareas ...
Presentation

La evaluación del desarrollo temprano del vocabulario en LSE
(Real Patronato sobre Discapacidad, 2015)
Ante la ausencia de instrumentos para evaluar el desarrollo temprano de la lengua de signos española (LSE), decidimos adaptar el Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur-Bates. Partimos de un primer listado elaborado ...
PhD Thesis



Reading comprehension mechanisms in autism spectrum disorder: metacognitive processes and executive function.
(2018-05-17)
This thesis aims to increase the understanding of the metacognitive processes and executive function underlying reading comprehension deficits in autism spectrum disorder (ASD). This aim was achieved using behavioural ...
Article

Strategies of readers with autism when responding to inferential questions: An eye-movement study
(Wiley, 2017)
Previous research suggests that individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulties with inference gen-eration in reading tasks. However, most previous studies have examined how well children understand a text ...
PhD Thesis

Reglas de interacción para interfaces gráficas de usuario basadas en mediciones de funciones ejecutivas
(2018)
Human Factors have been for several decades one of the main factors of contention when trying to develop a usable system. From physical to cognitive characteristics and everything in between, the attributes of a user can ...
PhD Thesis
Presentation

Evidencia y autismo, ¿qué ha pasado desde el último congreso?
(2018-11-16)
Ponencia presentada en el XIX Congreso de AETAPI. Se revisan las evidencias disponibles desde el año 2016 al 2018 sobre intervenciones psicoeducativas en autismo, tomando como referencia las principales revisiones sistemáticas ...