Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 40
Artículo
Early Literacy Assessment: Development and Validation of a Model
(Elsevier, 2015)
This research addresses the influence of autonomous writing productions of students at the early childhood education level. Its aim was to determine to what extent the early introduction of this type of writing improves ...
Ponencia
Guided Writing as a Method to Fostering Writing in Early Childhood
(European Educational Research Association, 2014)
Artículo
Understanding Assessment Processes for Communicative Competence through an Analysis of Teachers’ Reported Practice
(MDPI, 2020-04-22)
This research addresses the types of assessment tasks, the assessment criteria, instruments and procedures of communicative competence used by primary school teachers in Andalusia. This multiple-case study drew on the ...
Artículo
Precursors of reading performance and double- and triple-deficit risks in Spanish
(SAGE Publications, 2021)
Early literacy skills serve as the best precursors of reading success and risk indicators of the double deficit and triple deficit hypotheses according to the spelling consistency of languages. Our study analyzes the ...
Artículo
Digital and information literacy inside and outside Spanish primary education schools
(Elsevier, 2021)
This paper addresses the use of digital and information literacy with primary pupils and its relationship with the development of literacy inside and outside school. Information and Communication Technologies have created ...
Dataset
Prácticas y eventos de alfabetización en Educación Primaria a través de la perspectivas de los niños, las familias y los profesores en España
(2024-01-15)
Estos datos abordan el uso de la alfabetización con alumnos de primaria y su relación con el desarrollo de la alfabetización dentro y fuera de la escuela. 1540 alumnos españoles de primaria cumplimentaron un cuestionario ...
Artículo
‘It’s not cardboard, it’s a house’: cartographies of agentic assemblage in the early childhood classroom
(Taylor and Francis Group, 2023-08-02)
The concept of assemblage, drawing on the posthuman theorisations of Deleuze and Guattari, delineates a dynamic and new materialist approach to an event. In this approach, desires, material agency and (de)(re)territorialisation ...
Artículo
El conocimiento de las grafías y la secuencia de aprendizaje de los grafemas en español: precursores de la lectura temprana
(Elsevier, 2018)
Este artículo aborda una investigación sobre el valor predictivo del conocimiento de las grafías para el rendimiento lector. Los estudios precedentes han mostrado una fuerte relación entre el conocimiento delas grafías en ...
Artículo
La “Generación Beat” en la España de la Transición política o el ejemplo de Miguel Romero Esteo y Fernando Merlo
(Universidad de Valladolid, secretariado publicaciones, 2022-09-02)
Los movimientos juveniles y los conflictos generacionales asumieron un papel protagonista en la transformación social, política y económica de la España de la Transición (1968-1982). La cultura asumió un ...
Ponencia
Evaluación para el aprendizaje de la lectoescritura en Educación Infantil. Desarrollo de nuevas herramientas para su evaluación
(Húmus, 2015)
Los resultados de las evaluaciones internacionales PIRLS y PISA evidencian las di&cultades de algunos países en la puesta en marcha de las mejoras educativas en la última década. Éstas deben implementarse no sólo desde ...