idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca US |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies

Services

My AccountLoginDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info

Discover

AuthorGarcía Jiménez, Eduardo (3)Guzmán Simón, Fernando (2)Calle Cabrera, Ana María de la (1)Gómez Camacho, Alejandro (1)Moreno Morilla, Celia (1)Navarro Pablo, Macarena (1)Rendón Romero, Sara Isabel (1)Subject
Lectura (4)
Reading (3)Alfabetización temprana (1)Capacidad cognitiva (1)Cognitive ability (1)Early literacy (1)Educación artística (1)Educación literaria (1)Educación Primaria (1)Escritura (1)... View MoreDate Issued2019 (2)2013 (1)2017 (1)Funding agencyMinisterio de Educación, Cultura y Deporte (MECD). España (1)Has file(s)Yes (4)

Policies

Institutional statementBerlin DeclarationidUS Policies

Gatherers

RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia

Links of interest

Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons

Share

 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Didáctica de la Lengua y la Literatura y Filologías Integradas
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Didáctica de la Lengua y la Literatura y Filologías Integradas
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Article
Icon

Interpretación de álbumes ilustrados como recurso educativo para la competencia literaria y visual. 

Gómez Camacho, Alejandro (Colegio Oficial de Doctores y Licenciados en Bellas Artes de Andalucía, 2013-12)
Este artículo presenta algunas ideas básicas sobre cómo se lee un álbum ilustrado, revisando algunos de los aspectos más significativos en la relación entre la ilustración y el texto. Se ofrecen instrumentos ...
Article
Icon

Los Hábitos de Lectura y Escritura en los Estudiantes de Educación Primaria: un Análisis Dentro y Fuera de la Escuela 

Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo; Guzmán Simón, Fernando (Universidad de Sevilla, 2017)
Los cambios de los eventos letrados en Educación Primaria a través de las TIC y la cultura popular han motivado la aparición de nuevas comunidades, dominios y discursos escritos. Dichas comunidades han desarrollado eventos ...
Article
Icon

Los precursores cognitivos tempranos de la lectura inicial: un modelo de aprendizaje en niños de 6 a 8 años 

Calle Cabrera, Ana María de la; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo (Ediciones de la Universidad de Murcia, 2019)
Los estudios en alfabetización temprana han analizado las relaciones antecedentes entre las habilidades cognitivas en la Educación Infantil y el logro de la lectura durante el proceso de aprendizaje instructivo. Esta ...
Article
Icon

La lectura de palabras: la influencia del procesamiento fonológico y del método lectoescritor 

Rendón Romero, Sara Isabel; García Jiménez, Eduardo; Navarro Pablo, Macarena (Universidad de Sevilla, 2019)
Phonological awareness and teaching methods implemented in the classroom can influence the development of early reading skills. Specifically, this paper aims at identifying which specific linguistic factors influence ...
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 20 April 2022.
Contact  |  Help
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional License.
Creative Commons LicenseLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo Crue
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept