idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca US |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies

Services

My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info

Discover

Author
Fernández Batanero, José María (7)
Cabero Almenara, Julio (3)Fernández Cerero, José (2)Montenegro Rueda, Marta (2)Barroso Osuna, Julio Manuel (1)Córdoba Pérez, Margarita (1)García Martínez, Inmaculada (1)López Meneses, Eloy (1)Román Graván, Pedro (1)Siles Rojas, Carmen (1)... View MoreSubject
Disability (7)
Accessibility (3)Discapacidad (3)Educational inclusion (2)Inclusión educativa (2)Information and communication technologies (2)Accesibilidad (1)Base de datos (1)Bibliometric study (1)Coefficient of expert competence (1)... View MoreDate Issued2016 (2)2019 (2)2017 (1)2020 (1)2021 (1)Has file(s)Yes (7)

Policies

Institutional statementBerlin DeclarationidUS Policies

Gatherers

RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
BaseOAIster
Google AcadémicoMicrosoft Academic
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia

Links of interest

Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons

Share

 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Icon

Los alumnos del grado de Magisterio: TIC y discapacidad [Article]

Cabero Almenara, Julio; Fernández Batanero, José María; Barroso Osuna, Julio Manuel (Universidad Autónoma de Baja California. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, 2016)
El artículo presenta los resultados de una investigación cuyo propósito fue identificar el nivel de formación y conocimiento tecnológico que los alumnos del Grado de Magisterio tienen respecto a la aplicación de las TIC ...
Icon

Conocimiento de las TIC aplicadas a las personas con discapacidades. Construcción de un instrumento de diagnóstico [Article]

Cabero Almenara, Julio; Fernández Batanero, José María; Córdoba Pérez, Margarita (Universidad de Sevilla, 2016)
El artículo de investigación presenta el proceso de construcción y validación de un instrumento de diagnóstico elaborado con el objetivo de conocer el nivel de formación y conocimiento de los alumnos que cursan el grado ...
Icon

Investigación sobre las TIC aplicadas a personas con discapacidad. Formación inicial del profesorado de Educación Primaria [Article]

Fernández Batanero, José María (Universidad de Sevilla. Grupo de Investigación Didáctica, 2017)
El estudio persigue analizar el nivel de formación y conocimiento tecnológico del alumnado que cursa el Grado de Magisterio en 6 Universidades públicas de Andalucía, tiene respecto a la aplicación de las TIC para personas ...
Icon

Impact of the Information and Communication Technologies on the Education of Students with Down Syndrome: a Bibliometric Study (2008- 2018) [Article]

Fernández Batanero, José María; Montenegro Rueda, Marta; Fernández Cerero, José; García Martínez, Inmaculada (RU Publications, 2019)
This article analyzes the impact of the Information and Communication Technologies (ICT) on students with Down syndrome through the consult of scientific articles published during the 2008 to 2018 period, in five scientific ...
Icon

Knowledge and degree of training of Primary Education teachers in relation to ICT taught to disabled students [Article]

Fernández Batanero, José María; López Meneses, Eloy; Cabero Almenara, Julio (Wiley, 2019)
The integration of Information and Communication Technologies (ICT) into the inclusive classroom requires competent teaching staff from both the technological and pedagogical points of view. Within this context, and with ...
Icon

Impacto de las TIC en el alumnado con discapacidad en el área de Educación Física: una revisión sistemática [Article]

Fernández Batanero, José María; Montenegro Rueda, Marta; Fernández Cerero, José; Tadeu, Pedro (Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2021)
El uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) es cada vez más frecuente en las clases de Educación Física. El objetivo de este estudio fue realizar una revisión sistemática de las investigaciones que ...
Icon

Are primary education teachers from Catalonia (Spain) trained on ICT and disability? [Article]

Fernández Batanero, José María; Román Graván, Pedro; Siles Rojas, Carmen (Universitat de Barcelona: Digital Education Observatory (OED), 2020)
In this work, we present the results of a study that had as an objective to understand the perception of key informants (directors, heads of studies and ICT coordinators from education centers, as well as well as directors ...
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures

Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace version 6.2 implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla
  • Last update: 25 February 2021
Contact  |  Help

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional License.

Logo CrueCreative Commons LicenseLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website uses cookies to improve your user experience. If you continue browsing, we understand that you accept our terms of use.  More information.

    OK