idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca US |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies

Services

My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info

Discover

Author
Fernández Batanero, José María (172)
Barroso Osuna, Julio Manuel (26)Cabero Almenara, Julio (19)Román Graván, Pedro (14)Reyes Rebollo, Miguel María (12)Hervás Gómez, Carlos (11)Ballesteros Regaña, Cristóbal (9)Morales Lozano, Juan Antonio (9)Martín Nogales, Josefa (8)Muñoz Pedroche, Urbano Jesús (8)... View MoreSubjectDiscapacidad (8)Disability (7)Inclusión educativa (6)Tecnologías de la Información y Comunicación (6)Educational inclusion (5)Enseñanza universitaria (5)Formación del profesorado (5)Teacher training (5)Accessibility (4)Educación inclusiva (4)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (6)2010 - 2019 (98)2000 - 2009 (55)1998 - 1999 (13)Funding agencyMinisterio de Economía y Competitividad (MINECO). España (4)Universidad de Sevilla (2)Fundación Hergar (1)Ministerio de Educación y Ciencia (MEC). España (1)Universidad Pablo de Olavide (1)Has file(s)Yes (172)

Policies

Institutional statementBerlin DeclarationidUS Policies

Gatherers

RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
BaseOAIster
Google AcadémicoMicrosoft Academic
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia

Links of interest

Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons

Share

 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 172

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Icon

A educação inclusiva em África. O caso de Cabo Verde [Book]

Lopes da Graça, Carlos; Fernández Batanero, José María (Adeo, Educación y Tiempo Libre, 2010)
Icon

Las TIC y la diversidad docente. Actitudes del profesorado de Educación Permanente [Presentation]

Fernández Batanero, José María (Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa y de las Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación, 2014)
En esta comunicación se presentan las conclusiones de un estudio cuyo objetivo ha sido determinar las actitudes del profesorado de educación permanente de adultos de la comunidad autónoma de Andalucía, hacia el uso e ...
Icon

Effective teaching strategies to the educational exclusion [Presentation]

Fernández Batanero, José María; El Homrani, Mohammed (Assoc. Prof. Dr. Osman TİTREK & Prof. Dr. Milon POTMESİL, 2016-05-03)
The aim of this study is to identify effective practices in education in order to address the issue of failure amongst pupils in secondary schools. The methodological design for the investigation, of descriptive nature, ...
Icon

Conflictividad escolar y formación del profesorado [Presentation]

Fernández Batanero, José María; Espinoza García, Celina Marelli (2010)
La creación de un clima de convivencia pacífica en los centros educativos por medio de fomentar habilidades sociales específicas y resolución de conflictos, es una forma eficaz de hacer efectiva la educación para la paz ...
Icon

Respuesta educativa de los centros escolares ante alumnado con sindrome de Down. Percepciones familiares y docentes [Article]

Fernández Batanero, José María; Benítez Jaén, Ana María (Grupo Force. Universidad de Granada, 2016-09-07)
En este artículo se recogen las percepciones de los padres y madres de hijos con síndrome Down, acerca de la atención a la diversidad y medidas de inclusión Educativa que estos alumnos reciben en sus respectivos centros ...
Icon

Actitudes docentes hacia las TIC en centros de buenas prácticas educativas con orientación inclusiva [Article]

Fernández Batanero, José María; Bermejo Campos, Blas (Ediciones Universidad de Salamanca, 2012)
El presente artículo recoge los resultados de un estudio cuyo objetivo ha sido determinar las actitudes del profesorado hacia el uso e integración de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en aulas inclusivas, ...
Icon

La evaluación escolar en España, tema a debate [Presentation]

Piñero Virué, Rocío; Fernández Batanero, José María; Reyes Rebollo, Miguel María (Universidad de Sevilla, Facultad de Ciencias de la Educación, 2016)
La finalidad de este estudio es el hecho de trasladar al aula universitaria de la Facultad de Ciencias de la Educación, en concreto, al Grado de Magisterio, especialidad Educación Primaria, la actualidad de la realidad ...
Icon

Internet como medio de comunicación. Cultura y poder [Presentation]

Barroso Osuna, Julio Manuel; Fernández Batanero, José María; Muñoz Pedroche, Urbano Jesús; Reyes Garrido, Jorge Felipe; Hervás Gómez, Carlos; Martín Nogales, Josefa (Real Sociedad Sevillana de Amigos del País : Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social, 1999)
Icon

La formación del profesorado universitario para la motivación del alumnado. [Presentation]

Piñero Virué, Rocío; Fernández Batanero, José María; Reyes Rebollo, Miguel María (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación, 2014)
Icon

Los medios de comunicación de masas y la formación ocupacional [Presentation]

Barroso Osuna, Julio Manuel; Fernández Batanero, José María; Muñoz Pedroche, Urbano Jesús; Reyes Garrido, Jorge Felipe; Hervás Gómez, Carlos; Martín Nogales, Josefa (Real Sociedad Sevillana de Amigos del País : Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social, 1999)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 18
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures

Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace version 6.2 implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla
  • Last update: 25 February 2021
Contact  |  Help

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional License.

Logo CrueCreative Commons LicenseLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website uses cookies to improve your user experience. If you continue browsing, we understand that you accept our terms of use.  More information.

    OK