Datos de investigación (Psicología Experimental)
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Examinando Datos de investigación (Psicología Experimental) por Agencia financiadora "Universidad de Sevilla"
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Dataset Dataset From current to possible selves(2024-01-23) Matías García, José Antonio; Santamaría Santigosa, Andrés; Cubero Pérez, Mercedes; Cubero Pérez, Rosario; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Matías García, José Antonio; Santamaría Santigosa, Andrés; Cubero Pérez, Mercedes; Cubero Pérez, Rosario; Ministerio de Ciencia e Innovación (MICIN). España; European Commission (EC). Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER); Universidad de Sevilla; Universidad de Sevilla. Laboratorio de Actividad Humana HUM-327We took an approach to educational resilience based on the analysis of learner identity of students that present a trajectory of resilience in severely impoverished neighborhoods. The sample consisted of 132 students from such at-risk neighborhoods, who, despite this risk, completed mandatory secondary education successfully and continue their education beyond that level. They were administered a modified version of the Twenty Statements Test (TST) to measure current and possible selves related to their learner identity. The organization of the self, the emotional valence, the plane of action, the thematic reference, and thematic self-continuity were analyzed, as well as possible selves’ relationship with grade level, gender, and parental formal education. The dimensions of analysis of the responses to the TST included in the Dataset are described in the TST Coding Manual.Dataset Dataset Learner identity in secondary post‑compulsory education students from Areas in Need of Social Transformation(2024-01-23) Cubero Pérez, Rosario; Cubero Pérez, Mercedes; Matías García, José Antonio; Bascón Díaz, Miguel Jesús; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental; Cubero Pérez, Rosario; Cubero Pérez, Mercedes; Matías García, José Antonio; Bascón Díaz, Miguel Jesús; Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO). España; Universidad de Sevilla; Fundación Banco Sabadell; Universidad de Sevilla. HUM-327: Laboratorio de Actividad HumanaIn this research, we used a convenience sampling and selected two high schools located in Areas in Need of Social Transformation in Seville (southern Spain). We studied the learner identity of all their students in the first and second grade of secondary postcompulsory education (N = 70). These students present a trajectory of resilience, as they remained in the education system despite facing many difficulties. In this exploratory research, their identity as learners was analysed through an interview applied in a focus group format (N = 12), where their supports, strengths and psycho-social obstacles that facilitate/ hinder their stay in the education system in the post-compulsory stage were also identified. Datasets show the instrument used for data collection, consisting of the LIRESI semi-structured interview script to be applied in focus groups, as well as the coding manual for the responses obtained in the interviews (narratives of the participants), that were fully transcribed.Dataset Methodological Quality. Supplementary Material [Dataset](2022-06) Chacón Moscoso, Salvador; Sanduvete Chaves, Susana; Lozano Lozano, José Antonio; Holgado Tello, Francisco Pablo; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental; Chacón Moscoso, Salvador; Sanduvete Chaves, Susana; Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico (FONDECYT). Chile; Junta de Andalucía; Universidad de Sevilla; Ministerio de Ciencia e Innovación (MICIN). España; Universidad de Sevilla. HUM-649: Innovaciones metodológicas en evaluación de programasExiste una amplia variedad de enfoques para medir la calidad metodológica (MQ). Los profesionales, generalmente no expertos en metodología, no tienen criterios claros para evaluar la MQ de los programas de intervención o estudios primarios. Además, las propuestas existentes carecen de evidencia de sus propiedades métricas y no explican los motivos de los indicadores seleccionados. Este estudio propone la Escala de Calidad Metodológica (MQS) como una herramienta simple y útil con fiabilidad, con evidencias de validez y propiedades métricas adecuadas. Se parte de una revisión de la literatura de todos los instrumentos existentes [DataS1] y como resultado final del proyecto se presenta una nueva escala para medir la calidad metodológica [DataS5]. La escala final resultante se aplica sobre un conjunto de estudios primarios sobre ‘organizational training programs’ [DataS3]. Para ello se desarrolló un manual de codificación [DataS2] de tal forma que dos codificadores independientes lo aplicaron para codificar los estudios que estaban en la base de datos de estudios primarios, generando una nueva base de datos [DataS4]. Fechas de generación de las bases de datos: La DataS1 estaba ya disponible como material suplementario en un ‘paper’ publicado en Frontiers: ‘Chacón-Moscoso, S., Sanduvete-Chaves, S., & Sánchez-Martín, M. (2016). The development of a checklist to enhance methodological quality in intervention programs. Frontiers in Psychology, 7: 1811. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01811’ - DataS2SupportingInformationCodingManual: 12/4/2020 - DataS3SupportingInformationReference299PrimaryStudies: 22/4/2020 - DataS4SupportingInformationDatabase: 25/5/2021 - DataS5_MQS: 02/3/2022Dataset Resultados medición banda gamma en EEG de controles sanos ante un paradigma de oddball visual [Dataset](2024-05-16) Caballero Díaz, Rocío; Sarrias Arrabal, Esteban; Martín Clemente, Rubén; Váquez Marrufo, Manuel; Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Experimental; Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría de la Señal y Comunicaciones; Caballero Díaz, Rocío; Caballero Díaz, Rocío; Sarrias Arrabal, Esteban; Martín Clemente, Rubén; Vázquez Marrufo, Manuel; Caballero Díaz, Rocío; Sarrias Arrabal, Esteban; Martín Clemente, Rubén; Vázquez Marrufo, Manuel; Universidad de SevillaLos resultados aportan mediciones de la actividad gamma tanto fase como no fase obtenida mediante la técnica "Temporal Spectral Evolution (TSE)". Se aportan datos de latencia, amplitud y exportaciones de mapas para correlaciones topográficas en formato excel. Los datos corresponden a sujetos sanos en dos mediciones temporales para evaluar replicabilidad, ante un paradigma "oddball visual".