Este archivo ha sido creado el 18/07/2024 por Sergio Muñoz Moreno GENERAL INFORMATION ------------------ 1. Dataset title:Campaña experimental de vehículo ferroviario "Bogie-2018" en vía a escala de grupo RAILDYNUS 2. Authorship: Name: Sergio Muñoz Moreno Institution: Universidad de Sevilla Email:sergiomunoz@us.es ORCID: Name: Pedro Urda Gómez Institution: Universidad de Sevilla Email:purda@us.es ORCID: Name: José Luis Escalona Franco Institution: Universidad de Sevilla Email:escalona@us.es ORCID: DESCRIPTION ---------- 1. Dataset language: Español 2. Abstract:Los datos presentados se corresponden con distintas campañas experimentales llevadas a cabo por el grupo de investigación de dinámica ferroviaria de la Universidad de Sevilla, RAILDYNUS. Los ensayos se corresponden con el recorrido de un vehículo ferroviario denominado "Bogie 2021", a lo largo de una vía a escala que posee el grupo de investigación. Todos los datos tanto de la vía a escala como del vehículo utilizado se pueden consultar en https://grupo.us.es/raildynus/infrastructure/ 3. Keywords: dinámica ferroviaria; irregularidades de vía; validación experimental 4. Date of data collection (fecha única o rango de fechas): 2019 5. Publication Date: 26/07/2024 6. Grant information: "Desarrollo de un gemelo digital para la dinámica de vehículos ferroviarios" Plan Estatal 2017-2020 Retos - Proyectos I+D+i, Duración: 01/09/2021 al 31/08/2024 Referencia: PID2020-117614RB-I00, Importe: 151250.00€ Investigador responsable: Sergio Muñoz Moreno / José Luis Escalona Franco 7. Geographical location/s of data collection: Escuela Técnica de Ingeniería, Universidad de Sevilla. España ACCESS INFORMATION ------------------------ 1. Creative Commons License of the dataset:cc-by 2. Dataset DOI:10.12795/11441/161715 3. Related publication: 4. Link to related datasets: DOI/URL: VERSIONING AND PROVENANCE --------------- 1. Last modification date: 2. Were data derived from another source?:NO 3. Additional related data not included in this dataset: METHODOLOGICAL INFORMATION ----------------------- 1. Description of the methods used to collect and generate the data: Los datos presentados se corresponden con distintas campañas experimentales llevadas a cabo por el grupo de investigación de dinámica ferroviaria de la Universidad de Sevilla, RAILDYNUS. Los ensayos se corresponden con el recorrido de un vehículo ferroviario denominado "Bogie 2021", a lo largo de una vía a escala que posee el grupo de investigación. Todos los datos tanto de la vía a escala como del vehículo utilizado se puede consultar en https://grupo.us.es/raildynus/infrastructure/ 2. Data processing methods: Los datos en bruto han sido preprocesados para asegurar la sincronización de todos los datos. 3. Software or instruments needed to interpret the data: Los datos generados están en formato de texto .txt, por lo que son accesible con cualquier editor de texto. 4. Information about instruments, calibration and standards: Configuración: Vehicle composed of two wheelsets and a platform, joined by a primary suspension. The vehicle is instrumented with 2 IMU’s, and 2 piezoelectric accelerometers (lateral and vertical). Sensors: - Encoder to measure position of the vehicle along the track. - Inductive sensor to detect beacons along the track, to be used for correcting odometry. - 2 Inertial measurement units (IMU): • IMU_1: installed in the front right bearing box. Position in the reference system of the wheelset: r_imu_wheelset = [0, -0.1338, -0.023] • IMU_2 (only accelerometer): installed in the bogie frame, inside the CompactRIO Position in the reference system of the bogie: r_imu_bogie = [-0.080, 0.019, 0] - 2 one-axis piezoelectric accelerometer, in vertical (z) and lateral direction (y), both installed in the front right bearing box. Note that, the contribution of gravity is not included in these signals. Position in the reference system of the wheelset: r_imu_piezo = [0, -0.1338, 0.009] - 4 LVDT sensors, LVDT distance sensors in each primary suspension to measure their deflections. 5. Environmental or experimental conditions: 6. Quality-assurance procedures performed on the data: FILE OVERVIEW ---------------------- 1. Explain the file naming conversion, si es aplicable: Se presentan distintos archivos de texto, con la información de los distintos experimentos. 2. File list: [Obligatorio | Repita el esquema para cada archivo.] The experiments were carried out on 11-01-2022 File name Date Ride direction Data rate (Hz) Forward speed(m/s) Test_20220111_V2_F500 11/01/2022 Normal 500 2 Test_20220111_V2_F5000 11/01/2022 Normal 5000 2 Test_20220111_V25_F500 11/01/2022 Normal 500 2.5 Test_20220111_V25_F5000 11/01/2022 Normal 5000 2.5 Test_20220111_V3_F500 11/01/2022 Normal 500 3 Test_20220111_V3_F5000 11/01/2022 Normal 5000 3 Test_20220111_V4_F500 11/01/2022 Normal 500 4 Test_20220111_V4_F5000 11/01/2022 Normal 5000 4 3. Relationship between files: There are two different files, for each experiment: • Test_Name_F500.txt: Data from all sensors, at acquisition rate of 500 Hz. • Test_Name_F5000.txt: Data from all sensors, at acquisition rate of 5000 Hz. 4. File format: .txt 5. If the dataset includes multiple files, specify the directory structure and relationships between the files: SPECIFIC INFORMATION FOR TABULAR DATA ------------------------------------------- 1. Name file: Test_Name_F500.txt 2. Number of rows and columns: 11 columnas 3. Variables list: IMU Measurements Piezoelectric accelerometer Column 1 2 3 4 - 5 - 6 . 7 - 8 - 9 . 10 11 Variable time space Forward vel. Acc. wheelset Ang. Vel. wheelset Lateral acc. Vertical acc. Symbol t s V a_wh w_wh ay_p az_p Units s m m/s g rad/s g g ------------------------------------------- 1. Name file: Fexp_Name_F5000.txt 2. Number of rows and columns: 4 columnas 3. Variables list: Piezoelectric accelerometer Column 1 2 3 4 Variable time space Lateral acc. Vertical acc. Symbol t s ay_p az_p Units s m g g MORE INFORMATION --------------