
On shaky ground: the BBC in a
post-consensus age

Justin Schlosberg
(University of Nottingham)	 [j.schlosberg@bbk.ac.uk]

http://dx.doi.org/10.12795/IC.2017.i01.01

E-ISSN: 2173-1071	 IC – Revista Científica de Información y Comunicación

2017, 14, pp. 31 - 53

Sobre arenas movedizas: la BBC en la era del post-consenso

Abstract
This article reflects on the BBC’s role in (re)shaping a hegemonic agenda consensus and 
offers a radical appraisal of its public service performance at a time of unprecedented 
political upheaval in the UK. It draws on a recent case study to suggest that the BBC’s 
overarching lean towards an elite and ideological worldview is increasingly exposed, and can 
no longer be defended with recourse to notions of due impartiality. 

Resumen
Este artículo propone una reflexión acerca del rol de la BBC a propósito de la reconfiguración 
de la agenda de consenso hegemónico, al tiempo que ofrece una evaluación radical de la 
actuación de su servicio público en un tiempo de convulsión política sin precedentes en Reino 
Unido. Se parte de un reciente caso de estudio para sugerir que la supremacía de la BBC 
en torno a una élite y a una visión ideológica del mundo, está cada vez más cuestionada, de 
modo que ya no puede ser defendida en relación a nociones de debida imparcialidad.

Keywords
BBC, PSB journalism, ideological bias, diversity Jeremy Corbyn, content analysis

Palabras clave: 
BBC, periodismo de Medios Públicos, sesgo ideológico, diversidad, Jeremy Corbyn,análisis de 
contenidos.

mailto:j.schlosberg%40bbk.ac.uk?subject=
http://dx.doi.org/10.12795/IC.2017.i01.01


Justin Schlosberg32

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

Summary
1. Introduction
2. Research aims and context
3. Methodology
4. Sources and Issues

4.1. An inequality of voice
4.2. Issues that matter

5. A Tale of Two Reports
6. Spotlight on the BBC
7. Conclusion
8. References

Sumario
1. Introducción
2. Motivaciones de la investigación y contexto
3. Metodología
4. Fuentes y hechos

4.1. Una desigualdad de voces
4.2. Hechos que importan

5. En torno a la BBC
6. Conclusiones
7. Referencias



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 33

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]1.	 Introduction

The BBC is by any measure a market leader in news and current 

affairs, both within the UK and on the global news stage. In terms of reach and 

consumption, it has a dominant presence within the UK on all three of the major 

news platforms (television, radio and online). More importantly perhaps – from 

the perspective of agenda impact – it is by far the most trusted news source. BBC 

television news in particular is ranked higher than all of its closest competitors 

in this respect (Ofcom, 2016), with 61 percent of audiences considering it both 

an accurate and trustworthy news source (compared to, for instance, 45 percent 

who trust CNN).

Market fundamentalists critique the BBC’s dominant position as a 

threat to competition and plurality – especially vis-à-vis the commercial press 

(eg Elstein, 2015). But they fail to account for the degree to which the BBC’s 

output reflects and reinforces an elite and ideological consensus promoted 

in large part by the commercial newspapers themselves. For instance, a 

study by Cardiff University on coverage of the 2015 UK general election 

found that over half of the election policy items on BBC television news 

were published previously by national newspapers (Cushion et al., 2016). A 

study on the coverage of the 2017 general election showed that the BBC’s 

explicit attention to newspaper coverage was not only skewed in line with the 

predominantly Conservative-leaning national press, but that this imbalance 

was amplified by sources invited to comment on newspaper stories (Renton 

& Schlosberg, 2017). 

There is a vast literature of empirical research involving BBC 

coverage which has unveiled clear instances of ideological bias in issue 

representation and construction (Glasgow University Media and Beharrell, 

1976; Schlesinger, Murdock et al. 1983; Miller 1994). As far back as the 

General Strike in 1926, the BBC’s interpretation and application of public 

service news values has tended to structurally and systematically privilege 

elite sources (Mills, 2016). 

Mike Berry’s influential study on coverage of the bank bailout in 2008 

offers cogent insights in to how imbalances in sourcing can ideologically slant 

coverage at key moments in policy deliberation and heightened public debate 

(Berry, 2015). The bailout package proposed by the UK government was generally 



Justin Schlosberg34

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

preferred by banking executives and other financial elites and in the weeks 

leading up to the decision, these were the most prominent sources featured 

on the BBC’s flagship Today Programme. The bailout package promised a huge 

injection of public funds into the most endangered banks in return for preference 

shares (rather than voting shares) and without any guarantees about lending to 

the wider economy or controversial remuneration structures for bank employees. 

The cost to the taxpayer was to be a generation of austerity. But at least one 

alternative to the government’s bailout plan was nationalisation; an option 

endorsed by Joseph Stiglitz (among others), a nobel prize-winning economist and 

one of the world’s leading commentators on the financial crisis. But proponents 

of this alternative were not featured at all on the Today Programme during the 

weeks leading up to and immediately after the bail out. Whilst some degree of 

debate was admitted, this fell far short of nationalisation being considered at 

any point as a credible option. During a crucial moment of policymaking in the 

immediate aftermath of the global financial collapse, the BBC appeared to be 

complicit in closing down debate in favour of financial elites.

At the same time, there have been a number of cases in recent 

decades which suggest the BBC remains deeply wedded to a contested 

definition of issues and world problems advanced by the state. For instance, 

although the BBC was widely perceived as falling foul of the government 

during the aftermath of the Iraq War in 2003 (resulting in an unprecedented 

capitulation symbolised by the resignation of its two most senior figures), 

it’s news coverage was in all senses ‘embedded’ with official sources during 

the combat phase of that war (Lewis, 2006). The BBC also failed to report 

adequately on leaks within the ‘Cablegate’ tranche of documents released 

in 2010, which posed critical questions of UK’s conduct of foreign policy 

and diplomacy (Schlosberg, 2013). These included communiqués that 

suggested Britain’s long-running and controversial Iraq War Inquiry had been 

systematically undermined by government officials from the outset; that legal 

loopholes had been cynically exploited by British and American governments in 

order to maintain a stockpile of US cluster bomb munitions on British territory; 

or that British military personnel were involved in the training of a Bangladeshi 

paramilitary group in Bangladesh dubbed a ‘death squad’ by one human rights 

group (Human Rights Watch, 2011). Such stories attracted no more than a 

brief mention on any of the BBC’s television news output. When its most senior 



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 35

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]foreign correspondent was asked by a news anchor to reflect on the impact of 

the leaks, he remarked simply that: 

An awful lot of it is really not much more than refined tittle-

tattle and the only thing that I’ve really raised my eye brows at 

is the suggestion - and you’ve got a put a question mark over 

it - that a Chinese diplomat said to a South Korean diplomat 

‘we don’t really care if Korea is united under South Korean 

control’ [...] If true, that is potentially important.1

In the remainder of the article, this dependency on elite definitions 

is examined through the lens of a recent case study representing a 

critical juncture in what Bennett et al. (1985) called a news paradigm. The 

BBC’s coverage of the crisis within the Labour party in 2016 revealed a 

disproportionate platform given to critical accounts of Jeremy Corbyn’s 

leadership on flagship BBC news programmes and at a crucial moment of 

political instability. It raises critical questions both in respect of enduring 

concerns about the BBC’s independence, as well its evolving interpretation 

and application of due impartiality, especially in the midst of high profile and 

intense political controversies and instability. 

2.	Research aims and context

The professional news media in general has been –in multiple senses– 

on the front lines of controversy surrounding Jeremy Corbyn’s leadership of 

the Labour Party. In November 2015, the Media Reform Coalition produced 

research which showed that newspapers overwhelmingly sought to attack 

Corbyn’s leadership credentials from the moment he was elected (Cartwright, 

2015). In June 2016, the London School of Economics published research 

based on a more extensive analysis of newspaper coverage that reached 

similar conclusions (Cammaerts et al., 2016). Many of the most salient 

stories and issues observed in those studies reached fever pitch during the 

1	  BBC Newsnight, 3 December 2010



Justin Schlosberg36

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

political fallout following the EU referendum, and Labour’s existential crisis 

that ensued.

In 2016, the Media Reform Coalition conducted a further study of 

coverage over a crucial 10-day period following the first wave of shadow 

cabinet resignations and finishing on the day the Iraq War Inquiry was 

published. This builds on previous research in two important ways. First, it 

provides crucial insights into how the news media responded when the debate 

about Corbyn’s leadership reached a crescendo in national news and when 

the majority of MPs went on the record in calling for him to resign. Second, 

unlike the aforementioned studies, this research focuses on television and 

online news. It is not surprising that predominantly conservative national 

newspapers would adopt a negative editorial view of Corbyn and the anti-

austerity and anti-war agenda he represents. It is also inevitable that this 

ideological standpoint will not be contained within the columns and opinion 

pages but have a defining influence on the press agenda as a whole. Even 

left-leaning titles have taken an ambiguous and, on balance, critical view of 

the Labour Party’s new direction. But unlike newspapers, television news 

providers are subject to relatively strict rules on impartiality and balance. 

From the outset, Jeremy Corbyn’s leadership presented a disruptive challenge 

to routine interpretations of journalistic balance in this sense. In particular, 

it marked a break from a long-established mainstream political consensus 

around issues ranging from welfare to war.

Television news also has a uniquely wide reach across the more 

fragmented and partisan readership of the press. It remains not only by far the 

most widely consumed news medium but also, importantly, the most trusted 

(Ofcom, 2016). Flagship and prime time bulletins by public service broadcasters 

are especially important in this context, and play an overarching role in reflecting 

and reinforcing the mainstream news agenda. This in turn may have a potentially 

powerful influence in shaping the contours of public opinion and debate.

The internet is often said to offer another important counterweight 

to the agenda power of newspaper owners and editors. Previous research 

suggests that even the online editions of newspapers tend to be more sensitive 

to a social media-led agenda compared to their print counterparts (Barnhurst, 

2014). Online news is also relatively free of the time and space constraints 

of traditional platforms, enabling them to cover a much more diverse range 



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 37

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]of issues and perspectives on any given topic. This provides an important 

benchmark against which we can examine the particular angles that achieve 

salience on the television news agenda.

Above all, this research was concerned with the integrity and vitality of 

the fourth estate. Functioning democracies depend on journalists to scrutinise 

those in positions of power, and to examine the contesting agendas and 

narratives that underlie political controversies. The study therefore presents an 

opportunity to test the independent performance of broadcast and online news 

during an acute political crisis.

It is important to recognize the right and duty of journalists to report on 

concerns raised both within and outside of Westminster about Jeremy Corbyn’s 

leadership and, by extension, the future direction of the Labour Party. This produced 

a debate which, in its simplest form, revolved around the question of whether or not 

Jeremy Corbyn should resign. Each side of this debate was populated by a range 

of active sources –people seeking to talk to the media and influence the agenda 

on a daily and even hourly basis– be they MPs, party members or activists, trade 

unions, etc. Each side also mobilised a range of issues and arguments in support 

of their cause. Critics of Corbyn, for instance, routinely sought to highlight what 

they considered to be his leadership failings, his unelectability and detachment 

from the broad swathe of public opinion. Supporters on the other hand tended 

to emphasise his grassroots and populist mandate from party members and 

supporters, the wider popularity of his anti-war and anti-austerity views, and what 

they considered to be his leadership qualities.

For the purposes of this research, we considered arguments on either 

side of this debate as legitimate and newsworthy. We also recognized that the 

wave of shadow cabinet resignations would inevitably give critics of Corbyn 

a definitional advantage and that their views may naturally be given primary 

attention in news coverage (both in terms of the relative quantity of text inches 

and airtime allocated to each set of views and related issues, and in terms of 

the order in which they were presented). This in and of itself cannot be assumed 

to reflect inherent ideological bias in the coverage. 

We also adopted an especially cautious approach in coding news texts 

according to the types of sources and issues covered. We analysed a total of 

465 articles and reports drawn from eight online news sites, as well as 40 

television news bulletins on BBC One and ITV. 



Justin Schlosberg38

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

Finally, our samplecovered a range of professional news institutions 

including two public broadcasters; four national newspapers spanning the 

broadsheet-tabloid and left-right political spectrum; and three online-only news 

sites (including one former print newspaper). This reflects the full-breadth of what 

is generally considered ‘mainstream’ news – outlets that provide consistent 

generalised news coverage that reaches critical mass audiences

3.	Methodology

This research was based primarily on a quantitative analysis of online 

and television news texts which were published or aired between 27th June and 

6th July 2016 inclusive.

These included the four largest UK news sites by audience reach 

(BBC, Daily Mail, Huffington Post and Guardian); and all of the four largest 

newspapers by audience reach across platforms. It also reflected a mix of 

newspapers and online-only sites, and spanned the political as well as ‘quality’ 

market spectrum.

For the sampling procedure, two different online search facilities were 

used and cross-referenced (Media Cloud and Google), using ‘Corbyn’ OR ‘Labour’ 

as key terms within the title. Although no sampling source is fool proof when it 

comes to online news, this cross-referencing combined with the relatively large 

volume of coverage was considered sufficient to iron out any anomalies caused 

by gaps in the sample.

For the online sample, eight news 

websites were selected as follows:

	 	 BBC.co.uk/news
	 	 DailyMail.co.uk
	 	 HuffingtonPost.co.uk
	 	 IBTimes.co.uk
	 	 Mirror.co.uk
	 	 Independent.co.uk
	 	 TheGuardian.com
	 	 Telegraph.co.uk

http://www.bbc.com/news
http://www.dailymail.co.uk/
http://www.huffingtonpost.co.uk/
http://www.ibtimes.co.uk/
http://www.mirror.co.uk/
http://www.independent.co.uk/
www.theguardian.com
http://www.telegraph.co.uk/


claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 39

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]The results were then manually filtered to include only articles that were 

text-based (more than 200 words) and focused on either a) the Labour Leadership 

crisis, b) the publication of Shami Chakrabarti’s report on anti-semitism within 

Labour, and c) Jeremy Corbyn’s response to the publication of the Iraq War Inquiry’s 

report. Though ostensibly addressing separate topics, all three of these stories 

were intimately related to the debate over Corbyn’s leadership.

This yielded a sample for analysis of 465 articles that were then 

carefully coded for primary format (comment/opinion or news item), primary 

issue and primary source. For the primary format category, ‘news item’ was 

taken to denote all text-based articles that were not clearly identifiable as 

comment or opinion. This included analysis, features and sketch articles that 

are not typically associated with day-to-day reporting but nevertheless are, on 

the surface at least, devoid of a subjective viewpoint.

For the issue and source categories, a ‘grounded theory’ approach was 

followed where the categories were continually revised and expanded over the 

course of the analysis. This produced a relatively exhaustive list of 15 codes for 

the issue category and eight for the source category, reflecting the full breadth of 

coverage angles, frames and voices. Examples of issue code headings included 

‘Calls for Corbyn to go’ and ‘Critique of Labour coup’, whilst examples of primary 

source code headings included ‘PLP/leading party figures (critics)’ and ‘Corbyn/

aides/PLP (supporters)’. Reliability of the coding was then tested by giving a 

trained second coder a 20 percent sub-sample to analyse. This yielded a strong 

agreement rate of 94 percent.

Whilst sources were relatively easy to categorise as supportive or 

critical of the Labour leadership (or neither), categorising issues in this way 

was more difficult. Some of the issues were clearly aligned with one side or the 

other (such as critique of or praise for Corbyn’s leadership record or qualities). 

For others, determination was based on the degree to which the issues 

were routinely highlighted by critical or supportive sources. So, for instance, 

whilst allegations of anti-semitism within the Labour party are not explicitly or 

necessarily a critique of the Labour leadership, they tended to be advanced 

by those who were otherwise critical, and often linked the allegations to an 

assumed failure of leadership, or a critique of its supporters.

The researchers took particular care to avoid making judgements about 

a primary issue or source focus in online news items unless it was explicitly 



Justin Schlosberg40

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

apparent (38 percent of articles were recorded as ‘other or unclear’ for the 

issue category and 29 percent for the source category). This approach was 

also followed when determining whether particular issues favoured opposing 

perspectives on the leadership debate. So, for instance, articles that were 

coded as reporting the ‘facts’ of shadow cabinet resignations or the vote of 

no confidence in Jeremy Corbyn by Labour MPs were considered neutral in this 

respect, whilst those focused on arguments or statements (such as calls for 

Corbyn to resign or pleas for party unity behind the elected leader) were coded 

as critical or supportive of the leadership.

Not surprisingly, there was general congruence between the two 

categories, i.e. most articles that were considered to focus on an issue 

favourable to Corbyn also tended to focus on a source or group of sources 

that supported him, and vice versa. But there were a significant number of 

exceptions to this which underlined the need for both coding categories. 

For instance, articles on Corbyn’s appearance before a Parliamentary Select 

Committee hearing on anti-Semitism tended to focus on Corbyn himself as 

the primary source, but on an issue that was generally advanced by his 

critics (the problem of anti-semitism within the Labour Party).

For the television sample, the broadcast news archives at the 

British Library were used to access the early and late evening news bulletins 

on BBC One and ITV throughout the 10-day period. The sample was then 

compiled using the same criteria as the online sample, i.e. stories that 

focused on any of the Labour leadership crisis, anti-semitism report or 

Corbyn’s response to the Chilcot report. These stories or story ‘packages’ 

were then coded first for prominence (lead headline, other headline or 

other news). But when it came to issues and sources, a different analytical 

framework was adopted in order to account for the nuances of the medium 

and sample. Given that an individual news report on the main evening 

bulletins tends to provide a summary of the day’s events and news related 

to a given topic or story, making judgements about ‘primary’ issue or 

source is inherently more difficult compared to print and online articles. 

Instead, and in an effort to minimise subjective interpretation on the part of 

researchers, the full range of issues was identified within each report, along 

with the total airtime and number of unchallenged critical and supportive 

voices that were featured.



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 41

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]This quantitative analysis was restricted to scripted news reports as 

these present a relatively defined unit of analysis. It was also restricted to the 

early evening bulletins on both channels to avoid double counting material 

that was repeated on the later editions. However, a further qualitative analysis 

included reports on both early and late editions as well as headline sequences, 

anchor introductions and live ‘two-ways’ between anchors and correspondents. 

This produced a considerably richer and fuller picture of the coverage and also 

served to substantiate findings from the quantitative analysis.

4.	Sources and Issues

4.1. An inequality of voice

Supportive sources predominantly consisted of Jeremy Corbyn himself, 

the Labour MPs that remained loyal to his leadership, spokespeople from 

Momentum (the grassroots activist group campaigning on his behalf), and Trade 

Unions. Critical sources were largely made up of rebel MPs, as well as former 

party leaders and Prime Ministers. Labour councillors, constituency officials 

and individual party members spoke both for and against the leadership. When 

analysing online articles, a judgement was made as to whether or not the story 

was framed exclusively or predominantly around a particular type of source, 

or group of sources, either named or un-named. The headline was used as an 

indicator but not exclusive determinant of this. So, for instance, a story that was 

headlined Angela Eagle vows to challenge Jeremy Corbyn if he fails to step down 

indicated the potential for a primary source (Angela Eagle). In most cases, the 

article attached to such a headline was predominantly framed around Angela 

Eagle’s pronouncements, or un-named sources close to her. But in some cases, 

the article would give equal attention to responses from Jeremy Corbyn, his 

aides or other MPs critical of Eagle. Where there was comparable attention given 

to contesting sources within a given article, no primary source was recorded, 

even if the story was triggered or cued by a particular figure or group.

For comment and opinion pieces, identifying ‘voice’ was more 

straightforward since the majority tended to be either explicitly critical or supportive 

of the leadership. Figure 1 shows the proportions across the sample. This provides 

the clearest illustration of the relative distribution of ‘voice’ in the coverage and 



Justin Schlosberg42

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

reveals the dominance of those critical of Corbyn in all but one outlet (the BBC is 

excluded here as it does not produce explicit opinion or comment articles).

When it came to news reports, a much less pronounced imbalance 

was found with five out of eight outlets exhibiting greater preference for primary 

sources critical of the leadership (with a more than 10 percent difference).

100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%

Daily
Mail.

co.
uk

Huffi
ngt

onP
ost

.co
.uk

IBTim
es.

co.
uk

Mirro
r.co

.uk

Ind
epend

ent
.co

.uk

The
Guar

dian
.co

m

Tel
egr

ap
h.c

o.u
k

TOTAL

 Other/unclear
 Supportive
 Critical

FIGURE 1. Distribution of ‘voice’ in comment and opinion pieces

100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%

BBC.co
.uk

/ne
ws

Daily
Mail.

co.
uk

Huffi
ngt

onP
ost

.co
.uk

IBTim
es.

co.
uk

Ind
epend

ent
.co

.uk

Mirro
r.co

.uk

Tel
egr

ap
h.c

o.u
k

The
Guar

dian
.co

m
TOTAL

 Other/unclear
 Supportive
 Critical

FIGURE 2. Primary sources in news items



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 43

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]Whilst the BBC was more balanced in this measure compared to the 

Telegraph, Daily Mail and Mirror newspapers, it was notably less balanced 

compared to the Independent and IB Times. But the BBC’s source treatment 

was particularly problematic in the main evening TV bulletins. Although the 

number of sources expressing views on each side of the debate was only 

moderately weighted in favour of Corbyn critics (13 versus 9), there was 

considerable discrepancy in the proportion of airtime offered to each side, as 

shown in figure 3.

4.2. Issues that matter

When it came to the primary issue focus of online articles, there was 

a significant discrepancy between the performance of newspapers on the one 

hand, and the BBC and online-only outlets on the other. The former exhibited 

a clear bias in favour of issues that tended to be pushed by critics of Corbyn 

whilst the latter were relatively balanced in their coverage on this measure. 

Figure 4 shows the proportion of primary issue articles that favoured critics 

and supporters of the leadership across the sample.

250

200

150

100

50

0

 Critics
 Supportiers

FIGURE 3. Critical and supportive voices on the BBC and ITV 	
	   (unchallenged airtime in seconds)

BBC News at 6 ITV Early Evening News



Justin Schlosberg44

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

Unfortunately, the relatively inclusive approach adopted by BBC Online 

in this context did not transcend to the TV bulletins. Here both the BBC and 

ITV gave considerably more attention to issues favourable to critics but once 

again, the imbalance was notably more pronounced on the BBC. Figure 5 shows 

the total number of issue-frames present in news reports that favoured critical 

versus supportive views of the party leadership. It also shows that the imbalance 

in favour of critical perspectives was much greater on both channels when we 

consider only headline stories.

100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%

BBC.co
.uk

/ne
ws

Daily
Mail.

co.
uk

Huffi
ngt

onP
ost

.co
.uk

IBTim
es.

co.
uk

Ind
epend

ent
.co

.uk

Mirro
r.co

.uk

Tel
egr

ap
h.c

o.u
k

The
Guar

dian
.co

m
TOTAL

 Other/unclear
 Supportive
 Critical

FIGURE 4. Proportion of primary issue categories in online news 
	   (comment and news items combined) 

FIGURE 5. Issue-frames favouring critical or supportive views in TV news

BBC News at 6
(all)

ITV Early Evening
(all)

BBC News at 6
(headline)

ITV Early Evening
(headline)

12

10

8

6

4

2

0

 Critics
 Supportiers



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 45

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]5.	A Tale of Two Reports

As expected, the bulk of articles and reports in both online and 

television samples were focused directly on the Labour leadership crisis. But 

a significant minority also included reporting on the unveiling of two much 

anticipated and controversial inquiry reports. The first marked the culmination 

of Labour’s inquiry into allegations of anti-semitism within the party, which was 

conducted by respected human rights lawyer and civil rights campaigner Shami 

Chakrabarti. The second was the long-awaited Chilcot Inquiry into the Iraq War.

The latter was clearly a major news topic in its own right and we did 

not expect Jeremy Corbyn’s response to the Chilcot report to be an especially 

prevalent theme within the wider coverage. But it was one which intersected with 

the on-going leadership crisis and we did consider it newsworthy to the extent 

that Corbyn had been a longstanding voice of the anti-war movement and an 

outspoken critic of Tony Blair. Indeed, his opposition to the Iraq War is often cited 

as a key platform on which he was elected leader of the party. The publication of 

the Chilcot Report also uniquely aligned Corbyn’s views with the general swathe 

of newspaper opinion within the sample.

But whilst there were 18 articles within the online sample that were 

focused on Corbyn’s response to Chilcot’s report (either prospectively or 

retrospectively), more than half of these were carried by just two titles: the 

Independent and IB Times. Indeed, the proportion of these articles within the IB 

Times sample was more than five times that of the Guardian and Daily Mail and 

more than ten times that of the Mirror, all of which harboured a longstanding 

opposition to the war in line with Corbyn’s views. The BBC website carried one 

article focused on Corbyn’s response but, strikingly, made no mention of it in 

either of its main evening bulletins on the day the report was published.

A much greater spotlight was cast over Corbyn’s response to the 

anti-semitism report. But this was predominantly framed in negative terms 

as a result of fresh allegations of anti-semitism raised in respect of Corbyn’s 

statement that “our Jewish friends are no more responsible for the actions 

of Israel than our Muslim friends are for the various self-styled Islamic states 

or organizations” which was purported to draw a parallel between the Israeli 

State and terrorist organisations (a charge which he strenuously denied). In 

addition, Labour MP Ruth Smeeth accused Corbyn of a failure of leadership in 



Justin Schlosberg46

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

not reprimanding an activist who alleged she was working in partnership with 

the Telegraph.

But there was another story which, to its credit, was given equal coverage 

in the BBC online sample. This highlighted the main finding of Chakrabarti’s 

report that “Labour is not overrun with anti- semitism” and its decision not to 

recommend a permanent ban of any suspended MPs. Apart from the BBC, there 

were just two other articles within the entire sample that adopted this as a 

primary issue focus: one carried by the Mirror and the other by the Independent. 

Whilst BBC television reports made frequent reference to the fresh allegations 

of anti-semitism that surfaced during and after the report’s launch, no mention 

was made of the report’s actual content.

6.	Spotlight on the BBC

The BBC often responds legitimately to accusations of television 

bias with reference to the diversity of its news output across channels. This 

is legitimate because it is consistent with both its own guidelines and Ofcom’s 

Broadcasting Code, which applies to all UK broadcasters, and allows for 

impartiality to be achieved across a series of editorially-linked programmes rather 

than within a single bulletin. But the guidance in both cases is nevertheless 

vague on this point, and the BBC Trust has in the past emphasised the need for 

‘mainstream’ news programmes to demonstrate impartiality within, as well as 

across, its output (BBC Trust, 2007). In its comprehensive review of the breadth 

of opinion in BBC output carried out in 2013, the Trust also made clear that 

whilst it is fitting for wider programming to explore the ‘wagon wheel’ of diverse 

views on any given topic, news programmes are rightly inclined to focus on the 

most prominent binary or opposing views.

In-depth and analysis news programmes such as BBC 2’s Newsnight 

and the Andrew Marr Show have a reputation for playing an agenda-leading role 

and this was evident to some extent in our sample. For instance, Len McCluskey 

(general secretary of the Unite union) appeared on the Andrew Marr show 

mid-way through our sample period and his outspoken support for Corbyn and 

critique of rebel MPs on that day triggered much of the relatively pro-Corbyn 

coverage within the sample.



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 47

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]But whilst such programmes may be relatively influential on the wider 

news agenda, the main evening bulletins on BBC One reach a considerably 

larger audience, most of whom cannot reasonably be expected to watch its more 

in-depth news output on other channels and at other times. As such, we might 

expect impartiality rules to dictate a particular sensitivity towards fairly reflecting 

opposing views within mainstream bulletins. But that does not appear to have 

been the case here.

More problematic was the way in which BBC reporters used particular 

language and imagery when discussing the crisis that systematically undermined 

the legitimacy of arguments in support of the Labour leadership. This was 

evident in a qualitative analysis that looked at both the early and late evening 

bulletins, as well as ‘in studio’ elements including anchor introductions, headline 

sequences and live ‘two-ways’ between anchors and correspondents.

One of the most striking patterns that emerged was the repeated use 

of language that invoked militarism and violence. This is not surprising given 

that the prospect of Labour facing a ‘civil war’ was inherently newsworthy. But 

BBC correspondents tended to ascribe militancy and aggression exclusively to 

Jeremy Corbyn and his supporters rather than Labour rebels, in spite of the 

fact that the leadership was, throughout this period, largely on the defensive 

in responding to attacks and accusations by rebel MPs. The picture conveyed 

was one of Corbyn and his supporters adopting hard line stance in ‘refusing to 

back down’ and risking the future of the Labour Party in doing so. The following 

extracts were typical of the language used in and around reports in this context, 

especially during the first four days of the sample period when the attempted 

‘coup’ was in full force and occupied headline status

“[Jeremy Corbyn] is at war with his own MPs and it’s a war he 

means to win”

“His army of followers as hostile to most Labour MPs as he is, 

spear carriers in a civil war he’s now determined to fight and 

win at all costs”

“making the rebels’ worst nightmare come true”

Related to this was an explicit emphasis on the apparent unreasonableness 

and stubbornness of Jeremy Corbyn, described in one report on both the early 



Justin Schlosberg48

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

and late evening edition as “anti-capitalist and no compromise”. But this 

was in conflict with several aspects of Corbyn’s leadership record such as his 

appointment of a relatively inclusive shadow cabinet prior to the resignations, 

and his decision in November 2015 to allow MPs a free vote on whether or not 

to go to war in Syria.

Nevertheless, Corbyn’s position in the Labour leadership crisis was 

repeatedly described in terms that invoked bewilderment over his defiance. The 

BBC’s chief political editor Laura Kuenssburg remarked in a live two-way on BBC 

News at Six:

Now the danger of course in all of this is while they’re engaged, 

locked in this complete battle with him refusing to back down 

that so much damage is done to the Labour party that it could 

take them years to recover from this if they actually recover 

from this at all. But Mr Corbyn’s team is still sure they have 

the overwhelming support of Labour party members across the 

country who backed him so enthusiastically in the heady days 

of last summer. But as this slow moving car crash continues I 

have to say relying on the Labour party members support for 

good is a hell of a gamble for Mr Corbyn’s team to take.2

What is particularly noteworthy about this extract is that it appears, on 

the surface, to exhibit balance by referring more or less equally to the two main 

‘issues’ advanced by each side of the debate. The rebels –whose subsequent 

campaign was named ‘Saving Labour’– have persistently sought to emphasise 

what they see as the disastrous consequences for the party that would result 

from the Labour leader remaining in post. In contrast, Corbyn’s supporters have 

generally contested these claims arguing that, far from being a destructive force, 

Corbyn’s grassroots support could and should serve to unite and reinvigorate 

the party. But in the statement above, which was typical of the language used 

across the BBC television sample, the perspective of rebel MPs was unattributed 

and reported as ‘fact’, whilst the view of “Mr Corbyn’s team” is both attributed 

and questioned at the end of the statement.

2	 BBC News at Six, 29th June



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 49

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]On more than one occasion, reporters made reference to un-named 

sources within the rebel camp specifically in regard to supposed ‘evidence’ of 

Corbyn losing support among either Trade Unions or party members. In a weekend 

edition, reporter Chris Mason declared that “I’ve been sent this dossier by a 

recently resigned shadow cabinet minister attempting to highlight how support 

for their leader is beginning to slip away amongst Labour’s grassroots.”3 But 

there was no mention of any evidence underpinning this dossier, nor any attempt 

to alert viewers of its possible or likely one- sided perspective. Given that the 

use of single un-named sources in high profile political controversies has been 

the subject of a number of editorial crises within the BBC over recent years, we 

might have expected reporters to be more cautious in reporting on such claims.4

As well as attributing hostility and intransigence to Jeremy Corbyn and 

his team, journalists also tended to describe Corbyn’s grassroots supporters 

in this way, often using pejorative terms such as “far left backing” and “hard 

core support”. At other points, this kind of language was used in a questioning 

rather than assertive way, such as when reporter John Pienaar introduced a 

party activist speaking at the launch of Labour’s anti-semitism report with the 

leading question “was this far left prejudice?”

Of course, in doing so the reporter was not explicitly endorsing the 

accusations of anti-Semitism levelled at the activist, who suggested that a 

Labour MP was working “hand in hand” with the Telegraph newspaper. But the 

juxtaposition of the words ‘prejudice’ with the phrase ‘far left’ reinforced the 

notion that anti-semitism was somehow associated with Labour’s shift to the 

left under Jeremy Corbyn, a point that critics of the Labour leadership have 

been pushing since he was elected. What’s more, although this question clearly 

conveyed the views of those who accused the activist of being anti-semitic, it 

was not followed by any reference to contesting views, including the activist’s 

own response to the accusations.

In contrast to the notions of hostility and intransigence, there was also 

repeated use of language and imagery that associated Corbyn with weakness 

3	 BBC National News, 3rd July

4	 In the aftermath of the Hutton Inquiry in 2003, the BBC revised its editorial guidelines to emphasise the need 
for extra caution when dealing with single un-named sources, especially in high profile political controversies. 
See http://downloads.bbc.co.uk/aboutthebbc/insidethebbc/howwework/reports/pdf/neil_report.html

http://downloads.bbc.co.uk/aboutthebbc/insidethebbc/howwework/reports/pdf/neil_report.html


Justin Schlosberg50

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

and failure. Descriptive words and phrases such as “awkward”, “laughing stock” 

and “no authority” were used repeatedly without qualification.

Particularly noteworthy in this respect was the closing statement of a 

report on the BBC News at Six which concluded that “This is a fight only one 

side can win. The others being carted off to irrelevance. The place for political 

losers”. This was set against a shot of a moving garbage truck emblazoned with 

the word ‘CORBYN’.

7.	Conclusion

What we found overall was a marked and persistent imbalance 

in favour of sources critical of Jeremy Corbyn, the issues that they sought to 

highlight, and the arguments they advanced. This was the case across both 

the online and television sample. Online news stories overall were almost twice 

as likely to be written by, or focus on sources critical of Corbyn compared to 

those that were supportive. The BBC evening news bulletins gave nearly twice 

as much unchallenged airtime to sources critical of Corbyn compared to those 

that supported him (an imbalance that was not matched by ITV which gave 

considerably more equal attention to opposing voices).

All four newspapers within the online sample favoured sources opposed 

to Corbyn’s leadership along with associated issues. This was to be expected 

given that even the Labour-supporting Guardian and Mirror newspapers had 

both declared an official editorial position calling for Corbyn to resign. The 

most balanced outlets overall were those that do not or no longer operate on 

legacy platforms: the Independent, International Business Times (IB Times) and 

Huffington Post. Of these, both the Independent and Huffington Post exhibited a 

slight tendency to favour sources critical of the Labour leadership and the issues 

they tended to highlight, whilst the IB Times was the only outlet in the sample 

to give relatively greater prominence to Corbyn’s supporters and associated 

issues. It was also the smallest outlet in the sample in terms of both audience 

reach and volume of coverage. These three outlets are further distinguished by 

their relatively non-partisan editorial stance. Two of them also accounted for 

over half of all the coverage across the sample focused on Corbyn’s response 

to the Chicot report.



claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 51

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]The more balanced reporting found in these outlets was not matched 

by the BBC, especially on its main evening TV bulletins. In view of the dominant 

reach of television news, as well as relatively high levels of audience trust 

attached to it, this sample was also subjected to a qualitative analysis in order 

to identify more nuanced themes and patterns in the language and imagery 

used. What was particularly striking here was the degree to which the Labour 

leadership and its supporters were persistently talked about in terms that 

emphasised hostility, intransigence and extreme positions. Given that pro-Corbyn 

sources were, in most cases, responding to attacks and critiques by members of 

the Parliamentary Labour Party, this suggested an underlying editorial slant that 

is out of step with at least the spirit of the Broadcasting Code and the BBC’s own 

guidelines on news impartiality and balance.

It’s important to acknowledge that, in the case of the BBC, the sample 

did not reflect the breadth of its news coverage which spans many different 

programmes on both television and radio, as well as its 24 hour news channel. 

Indeed, both the Andrew Marr Show and BBC Two’s Newsnight were key vehicles 

that, at times, leveraged issues and sources favourable to Corbyn across the 

wider media. But our sample does include two of the BBC’s most watched daily 

news bulletins that provide a summary of the main news on any given day. 

Demonstrating impartiality and balance within these programmes, especially 

amidst such intense political controversy and conflict, would seem to be in 

keeping with, if not central to, the BBC’s public service mission.

Importantly, the research also shows that bias in the coverage was 

not inevitable or unavoidable. Whilst the apparent avoidance of the media by 

the Labour leadership was a prominent theme throughout, this did not prevent 

journalists from reporting both sides of the debate, as demonstrated by the 

minority of outlets in the sample that exhibited relative balance. Whilst those 

close to Corbyn may not have been as active in ‘briefing’ the media proactively 

as Labour rebels, they provided a constant voice in support of him. Coupled with 

this, Corbyn himself made almost daily public statements and responses to the 

crisis throughout the period.

Overall, our findings strongly suggest that in a period of intense conflict 

and instability within Britain’s largest political party, mainstream news – and 

especially the BBC - gave disproportionate prominence and attention to voices 

critical of the Labour leadership, and systematically marginalised or maligned 



Justin Schlosberg52

IC
 – R

evista C
ientífica de Inform

ación y C
om

unicación 14 (2017) [pp. 31-53]	
E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1

opposing views. In many cases, including the BBC, this extended far beyond the 

definitional advantage of Corbyn critics that we might expect given that the crisis 

was triggered by the shadow cabinet resignations.

This raises serious concerns regarding the diversity of political news 

coverage to which the majority of citizens are exposed and the BBC is especially 

important in this context, given that its online news services reach over half 

the population on a weekly basis, and two thirds rely on its television news 

programmes. Amidst the social fracturing and polarisation of democratic life 

post- Brexit, this study demonstrates the need for a more plural and inclusive 

PSM on prime time and flagship programmes.

8.	References

––––––	 Barnhurst, K. G. (2013). Newspapers experiment online: Story content 
after a decade on the web. Journalism, 14(1), 3-21.

––––––	 BBC Trust (2007). Report of the independent panel of the BBC Trust on 
impartiality of BBC business coverage. Retrieved from: http://downloads.
bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/impartiality_
business/business_impartiality_report.pdf

	 - - - -  (2013). A BBC Trust review of the breadth of opinion reflected in the 
BBC’s output. Retrieved from: http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/
assets/files/pdf/our_work/breadth_opinion/breadth_opinion.pdf

––––––	 Bennett, W. L., Gressett, L. A., & Haltom, W. (1985). Repairing the News: 
A Case Study of the News Paradigm. Journal of Communication 35(2), 
50–68.

––––––	 Berry, M. (2013). The Today programme and the banking crisis. Journalism,
	 14(2), 253-270.

––––––	 Cammaerts, B., DeCillia, B., Viera Magalhães, J., & Jiménez-Martínez, C. 
(2016). Journalistic representations of Jeremy Corbyn in the British Press: 
from” watchdog” to ”attackdog”. Retrieved from: http://eprints.lse.
ac.uk/67211/1/CAmmaerts_Journalistic%20representations%20of%20
Jeremy%20Corbyn_Author_2016.pdf

http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/impartiality_business/business_impartiality_report.pdf
http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/impartiality_business/business_impartiality_report.pdf
http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/impartiality_business/business_impartiality_report.pdf
http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/our_work/breadth_opinion/breadth_opinion.pdf
http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/our_work/breadth_opinion/breadth_opinion.pdf
http://eprints.lse.ac.uk/67211/1/CAmmaerts_Journalistic%20representations%20of%20Jeremy%20Corbyn_Author_2016.pdf
http://eprints.lse.ac.uk/67211/1/CAmmaerts_Journalistic%20representations%20of%20Jeremy%20Corbyn_Author_2016.pdf
http://eprints.lse.ac.uk/67211/1/CAmmaerts_Journalistic%20representations%20of%20Jeremy%20Corbyn_Author_2016.pdf


claves

ON SHAKY GROUND: THE BBC IN A POST-CONSENSUS AGE 53

E
-
I
S
S
N
:
 
2
1
7
3
-
1
0
7
1
 
	

IC
 –

 R
ev

is
ta

 C
ie

nt
ífi

ca
 d

e 
In

fo
rm

ac
ió

n 
y 

C
om

un
ic

ac
ió

n 
14

 (
20

17
) [

pp
. 3

1-
53

]––––––	 Cartwright, A. (2015). CORBYN’S FIRST WEEK: Negative agenda setting 
in the press. Retrieved from: http://www.mediareform.org.uk/wp-content/
uploads/2015/11/Corbyns_First_Week-Negative_Agenda_Setting_in_
the_Press.pdf

––––––	 Cushion, S., Kilby, A., Thomas, R., Morani, M., & Sambrook, R. (2016). 
Newspapers, impartiality and television news: Intermedia agenda-setting 
during the 2015 UK general election campaign. Journalism Studies, 1-20.

––––––	 Elstein, D. (2015, 20 May). Reflections on the election: lessons to be 
learned. Open Democracy UK. Retrieved from: https://www.opendemocracy.
net/ourkingdom/david-elstein/reflections-on-election-lessons-to-be-
learned

––––––	 Glasgow University Media Group and Beharrell, P. (1976). Bad News. 
London: Routledge.

––––––	 Lewis, J. (2006). Shoot first and ask questions later: Media coverage of the 
2003 Iraq War. New York: Peter Lang

––––––	 Miller, D. (1994). Don’t Mention the War: Northern Ireland, propaganda and 
the media. London: Pluto.

––––––	 Mills, T. (2016). The BBC: Myth of a Public Service. London: Verso Books.

––––––	 Ofcom (2016). News Research 2016 weighted coded tables. Retrieved 
from: https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0034/97198/
Ofcom-News-Research-2016-weighted-coded-tables.pdf

––––––	 Renton, A. & Schlosberg, J. (2017). Reporting the Newspapers: Evidence 
of bias skew in the BBC’s selection of titles stories and guest discussants 
of newspaper coverage, 18th April to 21st May 2017. Retrieved from: 
http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2017/06/BBC-
NEWSPAPERS-REPORT-FINAL.pdf

––––––	 Schlesinger, P., Murdock, G. et al. (1983). Televising ‘Terrorism’: Political 
violence in popular culture. London: Comedia.

––––––	 Schlosberg, J. (2013).  Power beyond scrutiny: media, justice and 
accountability. London: Pluto.

http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2015/11/Corbyns_First_Week-Negative_Agenda_Setting_in_the_Press.pdf
http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2015/11/Corbyns_First_Week-Negative_Agenda_Setting_in_the_Press.pdf
http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2015/11/Corbyns_First_Week-Negative_Agenda_Setting_in_the_Press.pdf
https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/david-elstein/reflections-on-election-lessons-to-be-learned
https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/david-elstein/reflections-on-election-lessons-to-be-learned
https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/david-elstein/reflections-on-election-lessons-to-be-learned
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0034/97198/Ofcom-News-Research-2016-weighted-coded-tables.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0034/97198/Ofcom-News-Research-2016-weighted-coded-tables.pdf
http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2017/06/BBC-NEWSPAPERS-REPORT-FINAL.pdf
http://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2017/06/BBC-NEWSPAPERS-REPORT-FINAL.pdf

