Este archivo ha sido creado el 18/07/2024 por Sergio Muñoz Moreno GENERAL INFORMATION ------------------ 1. Dataset title:Campaña experimental de vehículo ferroviario "Vehículo auscultador" en vía a escala de grupo RAILDYNUS 2. Authorship: Name: Sergio Muñoz Moreno Institution: Universidad de Sevilla Email:sergiomunoz@us.es ORCID: Name: Pedro Urda Gómez Institution: Universidad de Sevilla Email:purda@us.es ORCID: Name: José Luis Escalona Franco Institution: Universidad de Sevilla Email:escalona@us.es ORCID: DESCRIPTION ---------- 1. Dataset language: Español 2. Abstract:Los datos presentados se corresponden con distintas campañas experimentales llevadas a cabo por el grupo de investigación de dinámica ferroviaria de la Universidad de Sevilla, RAILDYNUS. Los ensayos se corresponden con el recorrido de un vehículo ferroviario denominado "Vehículo auscultador", a lo largo de una vía a escala que posee el grupo de investigación. Todos los datos tanto de la vía a escala como del vehículo utilizado se pueden consultar en https://grupo.us.es/raildynus/infrastructure/ 3. Keywords: dinámica ferroviaria; irregularidades de vía; validación experimental 4. Date of data collection (fecha única o rango de fechas): 2020-2023 5. Publication Date: 2024/07/26 6. Grant information: "Desarrollo de un gemelo digital para la dinámica de vehículos ferroviarios" Plan Estatal 2017-2020 Retos - Proyectos I+D+i, Duración: 01/09/2021 al 31/08/2024 Referencia: PID2020-117614RB-I00, Importe: 151250.00€ Investigador responsable: Sergio Muñoz Moreno / José Luis Escalona Franco 7. Geographical location/s of data collection: Escuela Técnica de Ingeniería, Universidad de Sevilla. España ACCESS INFORMATION ------------------------ 1. Creative Commons License of the dataset:cc-by 2. Dataset DOI: 10.12795/11441/161703 3. Related publication: Publicaciones científicas asociadas a los datos presentados: 1. P. Urda, J.F. Aceituno, S. Muñoz J. L. Escalona “Measurement of railroad track irregularities using an automated recording vehicle”. Measurement, (2021), 109765 2. S. Muñoz, P. Urda, J. L. Escalona “Experimental measurement of track irregularities using a scaledtrack recording vehicle and Kalman filtering techniques”. Mechanical Systems and Signal Processing, (2021) 4. Link to related datasets: DOI/URL: VERSIONING AND PROVENANCE --------------- 1. Last modification date: 2. Were data derived from another source?:NO 3. Additional related data not included in this dataset: METHODOLOGICAL INFORMATION ----------------------- 1. Description of the methods used to collect and generate the data: Los datos presentados se corresponden con distintas campañas experimentales llevadas a cabo por el grupo de investigación de dinámica ferroviaria de la Universidad de Sevilla, RAILDYNUS. Los ensayos se corresponden con el recorrido de un vehículo ferroviario denominado "Vehículo auscultador", a lo largo de una vía a escala que posee el grupo de investigación. Todos los datos tanto de la vía a escala como del vehículo utilizado se puede consultar en https://grupo.us.es/raildynus/infrastructure/ 2. Data processing methods: Los datos en bruto han sido preprocesados para asegurar la sincronización de todos los datos. 3. Software or instruments needed to interpret the data: Los datos generados están en formato de texto .txt, por lo que son accesible con cualquier editor de texto. 4. Information about instruments, calibration and standards: Configuración: Vehicle composed of two parts: the drive system (consisting of the vehicle’s body and traction wheels) and the instrumented axle located in the front-end of the vehicle, which performs the measurements. Both parts are connected through a spherical joint that decouples the rotations of both bodies. There are two different configurations: • A configuration: Complete TRV, with drive system and instrumented axle • B configuration: Isolated instrumented axle, pulled by a different vehicle. Sensors: - Encoder to measure position of the vehicle along the track. - LVDT distance sensor to measure the gauge variation between both rails. - IMU located on the instrumented axle. * Note: The orientation of the IMU is not correct in the experiments (X’ = -X; Y’ = Y; Z’ = -Z). However, the data of the IMU have been corrected in the data files. 5. Environmental or experimental conditions: 6. Quality-assurance procedures performed on the data: FILE OVERVIEW ---------------------- 1. Explain the file naming conversion, si es aplicable: Se presentan distintos archivos de texto, con la información de los distintos experimentos. 2. File list: [Obligatorio | Repita el esquema para cada archivo.] ---------------------------------------------------- Experiments with A configuration (Complete vehicle): - Dated on 03-07-2020 and 05-05-2022. ---------------------------------------------------- File name Date Ride direction Data rate (Hz) Forward speed(m/s) TestVA_20200703_V05 03/07/2020 Normal 250 0.5 TestVA_20200703_V07a 03/07/2020 Normal 250 0.7 TestVA_20200703_V07b 03/07/2020 Normal 250 0.7 TestVA_20200703_V09a 03/07/2020 Normal 250 0.9 TestVA_20200703_V09c 03/07/2020 Normal 250 0.9 TestVA_20220505_V05 05/05/2022 Normal 500 0.5 TestVA_20220505_V1a 03/07/2020 Normal 500 1 TestVA_20220505_V1b 03/07/2020 Normal 500 1 TestVA_20220505_V1c 03/07/2020 Normal 500 1 ------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- Experiments with B configuration (axle pulled by a vehicle): - Dated on 27-06-2022 and 17-02-2023 ---------------------------------------------------- File name Date Ride direction Data rate (Hz) Forward speed(m/s) TestVA_20220627_V07a 27/06/2022 Normal 500 0.7 TestVA_20220627_V07b 27/06/2022 Normal 500 0.7 TestVA_20230217_V05a 17/02/2023 Normal 500 0.5 TestVA_20230217_V05b 17/02/2023 Normal 500 0.5 TestVA_20230217_V065a 17/02/2023 Normal 500 0.65 TestVA_20230217_V065b 17/02/2023 Normal 500 0.65 TestVA_20230217_V08a 17/02/2023 Normal 500 0.8 TestVA_20230217_V08b 17/02/2023 Normal 500 0.8 3. Relationship between files: Cada archivo se corresponde con un ensayo. 4. File format: .txt 5. If the dataset includes multiple files, specify the directory structure and relationships between the files: SPECIFIC INFORMATION FOR TABULAR DATA ------------------------------------------- 1. Name file: Test_Name.txt 2. Number of rows and columns: 11 columnas 3. Variables list: IMU measurements Column 1 2 3 4 5 6 - 7 - 8 9 - 10 - 11 . Variable time space Forward vel. Forward Acc. Gauge Axle Acc. Axle Ang. Vel. Symbol t s V Acc LVDT a w Units s m m/s m/s2 mm m/s2 rad/s MORE INFORMATION --------------