NombreCalle Cabrera, Ana María de la
DepartamentoDidáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas
Área de conocimientoDidáctica de la Lengua y la Literatura
Categoría profesionalProfesora Ayudante Doctora
Correo electrónicoSolicitar
           
  • Nº publicaciones

    11

  • Nº visitas

    1130

  • Nº descargas

    1231


 

Artículo
Icon

Confirmatory Validation of an Evaluation Instrument for Interventions Based on the Healthy Habits App Healthy Jeart with Adolescents

Merino Godoy, María Ángeles; Merino Godoy, María Ángeles; Yot Domínguez, Carmen Rocío; Yot Domínguez, Carmen Rocío; Conde Jiménez, Jesús; Conde Jiménez, Jesús; Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la (MDPI, 2022)
Mobile devices are widely used among young people, and their use for health promotion is in-creasing. Healthy Jeart is a ...
Artículo
Icon

Autonomy, Motivation, and Digital Pedagogy Are Key Factors in the Perceptions of Spanish Higher-Education Students toward Online Learning during the COVID-19 Pandemic

Díaz Noguera, María Dolores; Díaz Noguera, María Dolores; Hervás Gómez, Carlos; Hervás Gómez, Carlos; Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; López Meneses, Eloy; López Meneses, Eloy (MDPI, 2022)
This paper proposes a development model of the adaptation capacity of students to digital transformation in university ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

El blog educativo como herramienta de sensibilización y concienciación contra la exclusión y el acoso escolar al alumnado con TEA.

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Zapata Jiménez, Lorena; Zapata Jiménez, Lorena (2022)
Cada vez son más los alumnos y alumnas que han sufrido acoso escolar, y en su mayoría como muestran varios estudios y ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

La alfabetización ambiental en la literatura infantil: el poder del cuento en el aula

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Jiménez Tejada, Ana; Jiménez Tejada, Ana (2022)
La situación actual medioambiental está en un estado crítico en la actualidad y esto requiere una urgente intervención en ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

La gamificación para incentivar la motivación hacia la enseñanza del inglés como segunda lengua

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Verdugo Palma, Pablo; Verdugo Palma, Pablo (2022)
Actualmente, vivimos en un mundo cada vez más globalizado en el que el uso del inglés gana importancia día tras día. A su ...
Artículo
Icon

Understanding teacher digital competence in the framework of social sustainability: a systematic review

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Pacheco Costa, Alejandra; Pacheco Costa, Alejandra; Gómez Ruiz, Miguel Ángel; Gómez Ruiz, Miguel Ángel; Guzmán Simón, Fernando; Guzmán Simón, Fernando (MDPI, 2021)
Due to the global COVID-19 pandemic, ICT has been urgently introduced in education systems in a generalised manner. In ...
Artículo
Icon

Perceptions of University Students towards Digital Transformation during the Pandemic

Hervás Gómez, Carlos; Hervás Gómez, Carlos; Díaz Noguera, María Dolores; Díaz Noguera, María Dolores; Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la (MDPI, 2021)
: The aim of this study is to determine the perceptions of university students toward teaching– learning processes during ...
Artículo
Icon

Precursors of reading performance and double- and triple-deficit risks in Spanish

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Guzmán Simón, Fernando; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo; García Jiménez, Eduardo; Aguilar, M; Aguilar, M (SAGE Publications, 2021)
Early literacy skills serve as the best precursors of reading success and risk indicators of the double deficit and triple ...
Artículo
Icon

El contexto sociofamiliar y su incidencia en el rendimiento lector del estudiante en PISA

Vázquez Cano, Esteban; Vázquez Cano, Esteban; Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Hervás Gómez, Carlos; Hervás Gómez, Carlos; López Meneses, Eloy; López Meneses, Eloy (Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2020)
Esta investigación pretende analizar la influencia del nivel educativo de los padres y madres, la profesión y el rol ...
Artículo
Icon

Socio-family context and its influence on students’ PISA reading performance scores: evidence from three countries in three continents

Vázquez Cano, Esteban; Vázquez Cano, Esteban; Hervás Gómez, Carlos; Hervás Gómez, Carlos; Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; López Meneses, Eloy; López Meneses, Eloy (2020)
This investigation set out to analyse the relation between parents’ academic qualifications, profession and role in educating ...
Artículo
Icon

Los precursores cognitivos tempranos de la lectura inicial: un modelo de aprendizaje en niños de 6 a 8 años

Calle Cabrera, Ana María de la; Calle Cabrera, Ana María de la; Guzmán Simón, Fernando; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo; García Jiménez, Eduardo (Ediciones de la Universidad de Murcia, 2019)
Los estudios en alfabetización temprana han analizado las relaciones antecedentes entre las habilidades cognitivas en la ...