Data

NameCobo Piñero, Rocío
DepartmentFilología Inglesa (Literatura Inglesa y Norteamericana)
Knowledge areaFilología Inglesa
Professional categoryProfesora Titular Interina de Universidad
E-mailRequest
         

  Statistics

  • Items

    7

  • Visits

    1048

  • Downloads

    3114

  Publications

 

Article
Icon

From Africa to America: Precarious Belongings in NoViolet Bulawayo’s We Need New Names

Cobo Piñero, Rocío (2018-01-01)
This article analyzes NoViolet Bulawayo’s critically acclaimed debut novel We Need New Names (2013), bringing to the fore ...
PhD Thesis
Icon

El género rosa: Liala y Manuel Puig

Cerrato, Daniele; Cobo Piñero, Rocío; Arriaga Flórez, Mercedes; Alderete, Marcelina Cecilia (2017-09-07)
Este trabajo propone una lectura de género de las peripecias de algunas entre las protagonistas femeninas más famosas de ...
Article
Icon

Música y oralidad como formas de arqueología literaria: memorias silenciadas de la esclavitud

Cobo Piñero, Rocío (Universidad EAFIT, 2017-01-01)
Este artículo se propone analizar la arqueología literaria acometida por la escritora estadounidense Gayl Jones, quien ...
PhD Thesis
Icon

Il protagonismo delle donne italiane per la crescita del paese

Cerrato, Daniele; Cobo Piñero, Rocío; Arriaga Flórez, Mercedes; Sarao, Anna Rita (2016-07-08)
Questo studio indaga la condizione femminile in Italia a partire dalla metà del XX secolo, quando, il movimento femminile, ...
Article
Icon

All-Woman Jazz Bands and Gendered Beboppers: Gayl Jones and Gloria Naylor’s Jazz Fiction

Cobo Piñero, Rocío (Universidad de Sevilla, 2015-01-01)
Traditionally, jazz has been identified with male performers and writers. Thus, the aim of this article is twofold: on the ...
Presentation
Icon

Escritoras censuradas en el siglo XXI: Toni Morrison y Alice Walker

Cobo Piñero, Rocío (Alciber, 2015-01-01)
Article
Icon

Gayl Jones's Corregidora and Song for Anninho: Historical Revision, Female Diaspora, and Music

Cobo Piñero, Rocío (2014-01-01)
In this article I analyze how black music may be used to (re)interpret the legacy of slavery in Gayl Jones’s literary works ...