Author profile: Justo Moscardó, Enrique de
Institutional data
Name | Justo Moscardó, Enrique de |
Department | Estructuras de Edificación e Ingeniería del Terreno |
Knowledge area | Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras |
Professional category | Profesor Titular de Universidad |
Request | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Statistics
-
No. publications
16
-
No. visits
5914
-
No. downloads
6811
Publications |
---|
Article
![]() Students’ difficulties and remedies with the structural design for their final master project
(Taylor and Francis, 2023)
What difficulties do architecture students encounter in the structural design for their final master project? How do they ... |
Article
![]() The effectiveness of physical and virtual manipulatives on learning and motivation in structural engineering
(Wiley, 2022)
Background: Recent advances in technology and computer simulation have expanded the use of virtual manipulatives in ... |
Final Degree Project
![]() Los corrales de Sevilla: ‘Modelo de convivencia en el mundo actual’
(2022)
Los corrales de vecinos han sido tema de investigación desde hace décadas en todos los ámbitos posibles de estudio, tratando ... |
Article
![]() Simplified 1D Empirical Model for Volumetric Behavior of High-Carbonate Clay
(2019)
The Guadalquivir blue marl is a high plasticity overconsolidated carbonate clay. This soil presents an elevated fragility ... |
Presentation
![]() A cost-effective retrofitting technique for URM buildings based on steel encirclements in openings: A case study
(2019)
A project named PERSISTAH is being developed to study the seismic vulnerability of primary schools in Huelva (Spain) and ... |
Article
![]() Evaluación del diseño, proceso y resultados de una asignatura técnica con aprendizaje basado en problemas
(Universidad Nacional de Educación a Distancia, España, 2018)
Este artículo evalúa el diseño e implementación del programa de una asignatura obligatoria de Estructuras en Arquitectura ... |
Presentation
![]() Un nuevo modelo didáctico para el aprendizaje activo de Estructuras
(2017)
Within the framework of the Faculty Training and Educational Innovation Program of the University of Seville, during the ... |
Presentation
![]() Informes de reflexión en la docencia de Estructuras mediante aprendizaje basado en problemas
(2017)
We do a synthesis about the state of knowledge related to reflection in learning: meaning, purpose and strategies. We ... |
Presentation
![]() El aprendizaje basado en problemas. Un caso práctico en Arquitectura.
(2016)
Las premisas del Espacio Europeo de Educación Superior conducen a cambios importantes en el modelo de enseñanza, que debe ... |
Presentation
![]() The evolution of structural engineering education in the era of computer
(Víctor Compán Cardiel [etc.], 2015)
In the last decades, the universalization of computer analysis has meant a revolution in the structural analysis methods ... |
Presentation
![]() Relevant features in steel structures teaching in building construction by project-based learning
(Víctor Compán Cardiel [etc.], 2015)
New approaches to teaching are moving towards a learning ever more active, practical and closer to professional ... |
Article
![]() Change to Competence-Based Education in Structural Engineering
(ASCE, 2014)
The launching of the European Higher Education Area (EHEA) in 2010 has imposed new challenges on European universities. ... |
Presentation
![]() La docencia de estructuras por competencias mediante ABP.
(Universidad Pablo de Olavide, 2014)
La puesta en marcha en 2010 del Espacio Europeo de Educación Superior ha impuesto nuevos retos a las universidades Europeas. ... |
PhD Thesis |
Presentation
![]() Innovación docente en estructuras mediante aprendizaje activo con proyectos de estructuras y técnicas complementarias
(Universidad de Sevilla. E.T.S. de Arquiectura, 2010)
En un grupo de la asignatura Estructuras 2 de la titulación de Arquitecto se ha realizado una experiencia piloto de ... |
Article
![]() Evaluación de ensayos de carga en pilotes a tracción y compresión
(Ministerio de Fomento: Centro de Estudios y Experimentación de Obras Públicas, CEDEX, 1994)
Se presenta un método elasto-plástico basado en la aproximación de Steinbrenner para el cálculo de pilotes. Se demuestra que el método puede representar de un modo aceptable un ensayo de carga a compresión con ciclos de carga y de descarga. |