Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
Historias de vida: la memoria biográfica- narrativa en la obra de Miguel Romero
(Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa & Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, 2016)
En el presente trabajo se analiza cómo el artista sevillano Miguel Romero (1971) explora el establecimiento de la verdad en los límites de la técnica fotográfica. A través de historias de vida, ...
Artículo
Giving a voice to the best faculty members: benefits of digital resources for the inclusion of all students in Arts and Humanities
(Taylor & Francis, 2021)
This article presents the testimonies of 24 faculty members of Arts and Humanities from five Spanish universities on the use of digital technology resources and their benefits for learning and educational inclusion of ...
Artículo
An inclusive pedagogy in Arts and Humanities university classrooms: what faculty members do
(SAGE PUBLICATIONS LTD, 2019)
This article shows the educational strategies developed by faculty members that their students with disabilities considered as excellent for carrying out an inclusive pedagogy in Higher Education. 119 faculty members ...
Artículo
Santiago Sierra y los sistemas colaborativos de trabajo
(Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa & Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, 2013)
Este artículo re!exiona sobre los sistemas colaborativos de trabajo a través del análisis conceptual de algunas obras de Santiago Sierra (Madrid, 1966) que exploran sintáctica y semánticamente los ...
Artículo
Impartir docencia universitaria a través del arte como vía alternativa de conocimiento: un estudio de campo aplicado en la universidad de Sevilla
(2017)
El objetivo de este trabajo se centra en revisitar y destacar el rol fundamental del Arte cuando se emplea como herramienta pedagógica transversal en todos los ámbitos del saber en el contexto sociocultural y tecnológico ...
Artículo
Technological Platforms for Inclusive Practice at University: A Qualitative Analysis from the Perspective of Spanish Faculty Members
(MDPI, 2021)
Currently, the development of new virtual environments as a complementary tool to faceto- face teaching and the increased presence of students with disabilities at university classrooms are changing the landscape of ...